Wideorecenzja Not Tonight. Papers, Please po Brexicie

Zastanawialiście się kiedyś, jak to jest być obcym we własnym kraju?

Wideorecenzja Not Tonight. Papers, Please po Brexicie
Bartosz Stodolny

Dzięki decyzji brytyjskiego społeczeństwa w połowie 2016 roku, Wielka Brytania powoli szykuje się do wyjścia z Unii Europejskiej. Not Tonight w ciemnych barwach maluje nam potencjalne skutki Brexitu dla zwyczajnych obywateli. Akcja gry osadzona jest w alternatywnej rzeczywistości, w której określenia “ksenofobia” i “szowinizm” pojawiają się równie często co “funt” i "ryba z frytkami”. Całą historię poznajemy z punktu widzenia osoby “europejskiego dziedzictwa” lub po prostu Eurasa, jak potocznie nazywa się tutaj wszystkich tych, którzy nie są rodowitymi Brytyjczykami od co najmniej dwóch pokoleń.

Do wyboru są trzy historie postaci - wszystkie równie tragiczne - gdzie ktoś, gdzieś, kiedyś nie dopełnił formalności i nasz bohater, mimo spędzenia całego życia na wyspach, stoi teraz przed widmem deportacji. I to widmem bardzo realnym, bo pierwszego dnia fabuły dostajemy informację, że odmówiono nam karty stałego pobytu, a chwilę później zapoznajemy się z Juppem - brytyjskim policjantem, który oficjalnie opiekuje się imigrantami, a w praktyce traktuje ich jak swoich prywatnych niewolników. Niestety nie zauważyłem różnic w samej rozgrywce, które byłyby zależne od naszych wyborów w kreatorze postaci... Po resztę zapraszamy do naszej wideorecenzji.

Not Tonight - wideorecenzja

Wideo przygotował Krzysztof Tomicz. Więcej naszych materiałów wideo znajdziecie na kanale YouTube Polygamii.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (11)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.