WGK 2012 - oto program tegorocznej konferencji

31 sierpnia w Gdański startuje Krajowa Konferencja Wytwarzania Gier Komputerowych. Jej organizatorzy przedstawili właśnie niemalże pełen harmonogram.

WGK 2012 - oto program tegorocznej konferencji
marcindmjqtx
SKOMENTUJ

Dokładny program trzydniowej konferencji znajdziecie tutaj. Poniżej wybrałem kilka jego punktów, które mnie zaciekawiły:

Piątek: Dlaczego gracze muszą zawsze wygrywać?!

Najnowsze gry mobilne kierowane do gracza kładą coraz mniejszy nacisk na złożoność i zaawansowaną strukturę trybów, zasad czy instrukcji. Gracze nie czytają tutoriali i chcą ciągle wygrywać. Ba! - Nawet gdy przegrywają wolą usłyszeć, że było "prawie dobrze". Postaram się zdefiniować czym jest "Casual game" w oparciu o obraz współczesnego gracza mobilnego. Wydajne renderowanie w dowolnym porządku miękko przecinających się cząsteczek przez użycie ważenia wykładniczego

Artykuł opisuje metodę pozwalającą na renderowanie cząsteczek na dowolnym API i sprzęcie wspierającym zmiennoprzecinkowe operacje mieszania kolorów na powierzchni docelowej. Prezentowana metoda wykorzystuje mieszanie kolorów do wyznaczenia średniej ważonej głębią położenia cząsteczki, przez co uzyskany algorytm nie tylko pozwala na renderowanie cząsteczek w dowolnej kolejności, ale także pozwala na ich wzajemne płynne przenikanie, co jest właściwością pożądaną podczas przybliżania efektów wolumetrycznych. Ponieważ zmiennoprzecinkowe mieszanie kolorów jest obecnie szeroko stosowane podczas obliczania oświetlenia HDR, opisywana metoda jest wydajna na obecnie dostępnym sprzęcie. Sobota: Panel Dyskusyjny "Wychodzenie z garażu, czyli pierwsze kroki w komercyjnym gamedevie."

Doświadczeni twórcy opowiedzą o początkach komercyjnych przedsięwzięć w branży tworzenia gier. O zakładaniu startupów, formowaniu zespołów, o procesach twórczych i biznesowych. Jak to wygląda dziś, a jak wyglądało dawniej? I gdzie w tym wszystkim miejsce dla modnej ostatnio "niezależności". Poznaj kulisy powstawania najważniejszych polskich firm. Badania gier - jak dobrze i tanio przetestować grę?

Wiele studiów deweloperskich ogranicza swoje działania z zakresu QA do debugowania aplikacji, tymczasem obecna technologia umożliwia zebranie znacznie większej ilości informacji o jakości gry jeszcze przed jej premierą! Jaką nazwę wybrać dla gry? Jak gracze docelowi (np. z USA) zareagują na tej pomysł? Czy przygotowany samouczek jest intuicyjny dla np. kobiet między 40-49 rokiem życia? Odpowiedzi na te i podobne pytania można uzyskać względnie łatwo i niedrogo. Niedziela: Ochrona wizualnych i audialnych efektów gier komputerowych

Najnowsze orzeczenie Trybunału Sprawiedliwości wskazuje na nowe możliwości ochrony gier komputerowych niezależnie od programu komputerowego sterującego tą grą. Gra komputerowa nie powinna być utożsamiana z programem komputerowym, ponieważ uczestnik gry odbiera nie program komputerowy jako taki, a audiowizualne efekty programu w postaci prezentacji na ekranie. Tworzenie kooperacyjnych gier przygodowych z wykorzystaniem HTML 5

W pracy przedstawiono oryginalną koncepcję tworzenia kooperacyjnych gier przygodowych działających w środowisku internetowym na platformach stacjonarnych i mobilnych. Koncepcja gry obejmuje możliwość prowadzenie rozgrywki przez jednego lub kilku graczy sterujących bohaterami gry. Ukończenie poszczególnych epizodów gry jest możliwa jedynie poprzez współpracę bohaterów, dysponujących specyficznymi zdolnościami i atrybutami. W przeciwieństwie do tradycyjnych rozwiązań, przedstawiona koncepcja umożliwia rozgrywanie poszczególnych przygód nie tylko różnymi bohaterami, ale również w gronie różnych graczy, którzy przyłączyli się na danym etapie gry. W celu praktycznej weryfikacji proponowanej koncepcji gry zrealizowany został silnik gier przygodowych oparty o języki HTML 5 i JavaScipt. WGK 2012 odbędzie się w Gdańsku w dniach 31.08 - 2.09. Aby móc wziąć w niej udział, należy się zarejestrować i kupić bilet.

Źródło: WGK 2012

Konrad Hildebrand

Obraz
Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne