Weisman: MS zniszczył FASA, Bungie udało się ocalić

Założyciel FASA, Jordan Weisman, wypowiedział się ostatnio na temat okoliczności zakupu FASA Interactive przez Microsoft oraz losów studia po zakupie. Weisman założył FASA, firmę, która stworzyła takie tytuły jak MechWarrior czy Shadowrun w 1980. W 1999 zakupił ją Microsoft, a ostatecznie zamknął w 2007, choć wtedy studio nieszczególnie przypominało stare FASA.

Weisman: MS zniszczył FASA, Bungie udało się ocalić
marcindmjqtx

26.08.2009 | aktual.: 07.01.2016 16:29

Kiedy Microsoft kupił FASA Interactive i włączył studio do Microsoftu, zrobił to z dwóch powodów - po pierwsze, chcieli mieć nasz katalog własności intelektektualnej, a po drugie, uznali, że stworzyliśmy świetną kulturę deweloperską. Ale prawda jest taka, że praktycznie od dnia przeprowadzki do Redmond, kultura deweloperska została zniszczona. Nasze studio tak naprawdę nie miało żadnych szans. Od początku zostało zniszczone. Jak się okazuje, Microsoft prawie że popełnił ten sam błąd gdy rok później zakupił Bungie:

Kiedy kupowali Bungie, chcieli, abym pogadał z właścicielami Bungie i powiedział, jak dobrze poszło to w naszym przypadku. Moja reakcja wyglądała tak: "Na jakiej planecie wy żyjecie?". Nasze przejście do Microsoftu wcale nie poszło dobrze. I robiłem co mogłem, aby w przypadku Bungie wyglądało to inaczej. Próbowałem przekonać ich, aby pozostawili Bungie w Chicago, ale chociaż nie udało mi się, to i tak odniosłem sukces, jako że dostali oddzielne pomieszczenie, a nie wymieszano ich z resztą Microsoftu. O wiele lepiej poszła ochrona kultury Bungie niż kultury FASA. Na szczęście po upadku FASA Weismanowi i jego nowej firmie, Smith & Tinker, udało się uzyskać od Microsoftu licencję na parę stworzonych przez siebie tytułów: MechWarrior, Shadowrun i Crimson Skies. Tworzony wspólnie z Piranha Games nowy Mechwarrior zdecydowanie zapowiada się ciekawie.

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościbungiebranża
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.