Weird Fish, studio utworzone przez byłych pracowników Techlandu, z zapowiedzią pierwszej gry

Choć nie znamy jeszcze jej tytułu, to wiemy, że będzie to "sandbox w kosmosie", w którym przyjdzie nam zadbać o dobro statku i jego załogi.

Weird Fish, studio utworzone przez byłych pracowników Techlandu, z zapowiedzią pierwszej gry
Bartosz Witoszka

Po głównonurtowych tematach przyszła pora na trochę indyczenia, choć na dobrą sprawę ciężko nazwać Weird Fish i grę, którą zamierzają wydać w pełni niezależnymi (cokolwiek dziś to oznacza). Deweloperzy aktywnie poszukują inwestorów, a powoli przygotowują się także do wejścia na NewConnect, by w drugim kwartale przyszłego roku wydać swoją pierwszą grę.

Ale po kolei (zanim całkowicie pogrążymy się w chaosie), bowiem wypada zacząć od tego, że omawiane Weird Fish zostało powołane do życia jeszcze w 2019 roku przez dwóch byłych pracowników Techlandu.

Pierwszym z nich jest Marek Soból, który przez wiele lat był prezesem warszawskiego oddziału Techlandu, a później założył Creepy Jar. Studio zyskało popularność za sprawą survivala Green Hell, które po wyjściu z wczesnego dostępu i dodaniu trybu kooperacyjnego przyciągnęło sporo nowych graczy na Steamie.

Wiktor Szymański również pracował w warszawskim Techlandzie, gdzie pełnił rolę producenta i nadzorował pracę projektantów poziomów. Oprócz wspomnianych panów, w Weird Fish pracuje na stałe dziewięć osób, a jedenastu deweloperów zostało sklasyfikowanych, jako współpracownicy. Czytamy na stronie głównej studia. Pierwszą grą deweloperów ma być “sandbox”, w którym wcielimy się w rolę kapitana statku kosmicznego zmierzającego na odległą planetę. Oprócz załogi, gracz będzie się też musiał martwić o kilku tysięcy ludzi zamrożonych w kapsułach kriogenicznych, zaś głównym zadaniem będzie utrzymanie statku i naszej ekipy w jak najlepszej kondycji. Oprócz walki z obcymi formami życia (trochę kojarzy mi się to z Barotraumą, ale na pierwszy plan wysuwa się oczywiście Obcy) trzeba będzie zapewnić wszystkim pożywienie, odpowiedni zapas tlenu i inne tego typu rzeczy.

Gra ma a pierwszej kolejności trafić na komputery osobiste (planowana jest też wersja na konsole obecnej i nowej generacji) i ma być dostępna ramach wczesnego dostępu od drugiego kwartału 2021 roku, a wcześniej deweloperzy chcą zadebiutować na NewConnect. Według danych udostępnionych serwisowi Money.pl, całkowity budżet gry (łącznie z marketingiem) ma wynieść od 4 do 5 milionów złotych.

Bartek Witoszka

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.