Watch Dogs 2

Watch Dogs 2 to druga część sandboksowego cyklu Ubisoftu. Produkcja nie jest bezpośrednią kontynuacją pierwowzoru, wzorem marki Assassin’s Creed podobieństwa ograniczają się do założeń rozgrywki. Za grę odpowiada ponownie kilka różnych studiów Ubisoftu z całego świata, pod przywództwem ekipy z Montrealu. Jest to jednocześnie pierwsza część marki, która omija konsole poprzedniej generacji.

Watch Dogs 2
Paweł Olszewski

Watch Dogs 2 to druga część sandboksowego cyklu Ubisoftu. Produkcja nie jest bezpośrednią kontynuacją pierwowzoru, wzorem marki Assassin’s Creed podobieństwa ograniczają się do założeń rozgrywki. Za grę odpowiada ponownie kilka różnych studiów Ubisoftu z całego świata, pod przywództwem ekipy z Montrealu. Jest to jednocześnie pierwsza część marki, która omija konsole poprzedniej generacji.

Pierwowzór przedstawił historię Aidena Pearce’a, genialnego hakera, kierującego się pragnieniem zemsty za swoją rodzinę. Dość mroczny klimat poprzedniej części został zastąpiony w Watch Dogs 2 bardziej „luzacką” atmosferą. Gracz wciela się w członka grupy hakerskiej Dedsec, która walkę z kontrolującym różne systemy miejskie ctOS traktuje przede wszystkim jako dobrą zabawę. Mniej poważny klimat nie oznacza jednak, że gra jest odpowiednia dla młodszych odbiorców.

Watch Dogs 2 to trzecioosobowy sandboks w stylu gier z cyklu GTA, wyróżniający się hackerskim klimatem i dodatkowymi funkcjami związanymi z włamywaniem się do systemu – kontrolą nad kamerami, mostami zwodzonymi, sygnalizacją świetlną itp. Tym razem areną zmagań jest San Francisco, które zastępuje znane z pierwowzoru Chicago.

  • Gatunek: gry akcji | Typ gier:  sandbox, gangsterskie | Rozgrywka: singleplayer, multiplayer, co-op | PEGI: 18
  • Deweloper: Ubisoft
  • Wydawca: Ubisoft
  • Dystrybutor: Ubisoft
  • Platformy: PC, PS4, Xbox One
  • Data premiery: 15 listopada 2016
  • Polska wersja językowa: napisy

Minimalne:

  • System operacyjny: Windows 10 64-bitowy
  • Procesor: Intel Core i5-4460 3.2 GHz lub AMD FX-8350
  • Pamięć: 8 GB RAM
  • Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 760 lub AMD Radeon R7 260X
  • Miejsce na dysku: 55 GB dostępnej przestrzeni

Zalecane:

  • System operacyjny: Windows 10 64-bitowy
  • Procesor: Intel Core i7-4790 3.6 GHz lub AMD FX-8370
  • Pamięć: 16 GB RAM
  • Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 980 Ti 6 GB lub AMD Radeon R9 Fury X 4 GB
  • Miejsce na dysku: 55 GB dostępnej przestrzeni

W Watch Dogs 2 wcielamy się w Marcusa Hollowaya, czarnoskórego członka gangu hakerów, którzy walczą przeciwko inwigilacji w San Francisco. Wirtualna metropolia jest około trzy razy większa od miasta znanego z pierwszej części. Twórcy postarali się dokładnie odwzorować najsłynniejsze obiekty architektoniczne czy styl zabudowy – szczególnie skupiono się na odwzorowaniu charakterystycznych dla miasta mostów. W trakcie zabawy przewinie się przez fabułę także położone w pobliżu San Francisco więzienie Alcatraz.

Bohaterowie to typowa grupa luzaków, stylizowana są na bogatych, amerykańskich nastolatków. Historia przedstawiona w grze jest tym razem wyraźnie mniej poważna, a dialogi pełne młodzieżowego slangu. Większy luz widać już na okładce, na której dominuje ciepła paleta barw.

Główny bohater Watch Dogs 2 jest typowym idealistą, który bierze na swoje barki walkę o poprawę losu innych. Protagonista ma bardzo towarzyskie nastawienie do ludzi, jest otwarty (co zdaje się potwierdzać obecny w grze tryb kooperacji), a przy okazji traktuje swoją walkę o wolność jak dobrą zabawę.

Watch Dogs 2 to sandboksowa gra akcji z samochodami, strzelaninami, ale też elementami skradankowymi. Równie ważnym co pistolet narzędziem jest w grze smartfon, który umożliwia dokonywanie włamań. W czasie misji gracz może ułatwić sobie zabawę poprzez przeniknięcie do systemu kamer monitoringu i podglądanie pozycji wrogów. Ułatwi mu to podjęcie decyzji, które drzwi otworzyć w pierwszej kolejności. Przy pościgach może natomiast hakować sterowane komputerowo blokady drogowe, zastawiając pułapki na goniących go policjantów. Nowością w Watch Dogs 2 jest także zdalne uruchamianie pojazdów, co ułatwia oczyszczenie z wrogów miejsc bez narażania się na uszczerbek na zdrowiu.Watch Dogs 2 w dziedzinie rozgrywki stawia na sprawdzone rozwiązania, dorzucając jednak garść nowości. Twórcy wprowadzili między innymi możliwość personalizacji stroju. Po części inspirowano się serią Saints Row, ponieważ obok standardowych ubrań pojawi się również kilka nieco bardziej szalonych. Zwiększono również możliwości interakcji z otoczeniem. Od teraz przez kamery można nie tylko podglądać świat i planować, ale również je wyłączać, co rozwija możliwości taktyczne postawione przed graczem. Nowością są także dwa gadżety, które różnią się między sobą możliwościami na polu walki. Pierwszy to miniaturowy samochodzik, którym można przemierzać mapy bez narażania się na ostrzał, a także z jego pokładu hakować różne instalacje. Drugi, dron, pełni rolę zwiadowcy i chociaż pracuje wyłącznie na dość małym zasięgu, pozwala z łatwością zajrzeć w różne miejsca. Jest o tyle przydatny, że kamery często nie obejmują zasięgiem całej lokacji.

Twórcy postarali się także ograniczyć rolę strzelania. W Watch Dogs 2 można grać identycznie jak w jedynkę, ale masa dodatkowych gadżetów pozwala równie dobrze przejść całość bez zabijania kogokolwiek. Usprawniono także możliwości poruszania się po mieście, można będzie więc korzystać z parkouru.

Watch Dogs 2 zostało zapowiedziane przy okazji targów E3 2016. Nad grą pracuje kilka rozsianych po całym świecie studiów, ale efekt ich prac koordynowany jest w Montrealu. Nowa część hakerskiego cyklu jest w tym roku zamiennikiem dla cyklu Assassin’s Creed, który cierpi przez zmęczenie materiału. Pierwsze przecieki na temat gry miały miejsce już w maju 2015 roku, kiedy na profilu zawodowym jednego z ważniejszych twórców pierwowzoru (Juliena Risse’a) znaleziono w CV wpis o pracach przy Watch Dogs 2.

  • dowodem na ewolucję w cyklu jest rezygnacja ze sztandarowych dla gier Ubisoftu wspinaczek na wieże czy hakowania określonych elementów celem odkrywania mapy. To pierwsza od dawna tak odważna decyzja producenta – tego typu mechanizmy pojawiały się w prawie każdej nowej grze francuskiego koncernu. Tym razem świat jest odkryty od początku, a gracz może skupić się po prostu na jego eksploracji
  • wzorem Dark Souls, twórcy wprowadzili masę gestów, które będzie można pokazać w multiplayerze innym graczom; ze względu na luzacki charakter całości, nie zabrakło również opcji pokazania środkowego palc
  • Watch Dogs 2 ominie Xboksa 360 i PlayStation 3, na których gościł także pierwowzór; jest to o tyle ciekawe, że pierwsza część została zapowiedziana jeszcze przed zaprezentowaniem konsol nowej generacji, a na zwiastunach wyglądała trochę lepiej niż część druga; można w tym upatrywać realizacji nowej polityki Ubisoftu, który ogłosił ostatnio, że zamierza zrezygnować z prezentowania na targach podkręconych graficznie materiałów z własnych produkcji
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.