Warszawa z czasów Powstania odtworzona w Enemy Front. Krakowskie Przedmieście, PAST-a, panorama miasta [GALERIA]

Warszawa z czasów Powstania odtworzona w Enemy Front. Krakowskie Przedmieście, PAST-a, panorama miasta [GALERIA]

Warszawa z czasów Powstania odtworzona w Enemy Front. Krakowskie Przedmieście, PAST-a, panorama miasta [GALERIA]
marcindmjqtx
27.06.2014 14:07, aktualizacja: 15.01.2016 15:39

Najnowsza wojenna strzelanka CI Games, Enemy Front, nie podbiła świata. To kiepska produkcja, słabo oceniana tak przez media (w tym nas), jak i samych graczy. Ale jeśli coś może się w niej podobać, to jest to z pewnością Warszawa z czasów Powstania. Fragmentami odwzorowano ją całkiem pieczołowicie. Najlepiej oddane miejsca odwiedziliśmy z aparatem, by zestawić je z fotografiami współczesnego miasta.

Tak o pracach nad odtworzeniem wojennej Warszawy mówi Łukasz Jańczuk, producent Enemy Front:

Praca nad misjami w Enemy Front, których akcja rozgrywa się w Warszawie, była poprzedzona długim i drobiazgowym badaniem tematu i dostępnych źródeł, a także ważnymi i nie zawsze łatwymi decyzjami. Z jednej strony chcieliśmy odpowiednio oddać klimat i realia Warszawy w 1944 roku, ale z drugiej strony pracowaliśmy nad FPSem, który miał być przede wszystkim ciekawym, atrakcyjnym produktem rozrywkowym, a nie podręcznikiem historii. Nie wszystkie historyczne wydarzenia można było łatwo przetłumaczyć na język gry i zmuszało nasz to do poszukiwania rozwiązań jak uczynić je atrakcyjnymi dla graczy.  Naszym celem w kontekście Powstania było przede wszystkim zwiększenie świadomości samego wydarzenia i jego skali. Chcieliśmy opowiedzieć historię bohaterów, dokonujących niezwykłych czynów. Nie pomijaliśmy tragicznej strony powstania, ale nie ona była na pierwszym planie w naszej pracy.Z espół sięgał po wszystkie rodzaje źródeł: od książek i relacji uczestników, poprzez archiwalne zdjęcia, a nawet niemieckie mapy i raporty. Przy pracy nad grą istotne są zarówno inspiracje w skali makro - miejsca ważnych potyczek, charakterystyczne ulice i budynki, jak i mikro - wygląd typowej kamienicy, chodnika czy szyldu. Kluczowe było znalezienie równowagi między odtworzeniem określonych elementów z bardzo dużą szczegółowością, a nadaniem pozostałym fragmentom wirtualnej Warszawy odpowiedniej wiarygodności, mimo nieuchronnych uproszczeń w jej przedstawieniu. ZOBACZ GALERIĘ OBRAZKÓW Z GRY ZESTAWIONYCH Z FOTOGRAFIAMI WSPÓŁCZESNEJ WARSZAWY > Tomasz Kutera

Za udostępnienie tarasu widokowego na szczycie PAST-y dziękujemy firmie BOOM.

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)