Warhammer: Vermintide II sprzedaje się świetnie, a twórcy myślą już o utrzymaniu społeczności
Wcale nie będą potrzebować do tego celu skrzynek z płatnym lootem.
Po niecałym tygodniu od rynkowego debiutu, twórcy Warhammera: Vermintide II podzielili się statystykami odnośnie sprzedaży. Okazuje się, że w tym czasie rozeszło się 500 tysięcy egzemplarzy produkcji. Wyniki przekroczyły oczekiwania twórców i nie ma co się dziwić, bo to dopiero premiera wersji pecetowej. Wersje konsolowe ukażą się dopiero w przyszłości. Ten tydzień Vermintide II również zaczął od szczytu listy bestsellerów.
Przy okazji twórcy podzielili się także planami na kolejne miesiące. Zamierzają podtrzymać duże zainteresowanie graczy i „wsłuchać się w głos społeczności” (cokolwiek ta formułka znaczy). W czasie kolejnych trzech miesięcy mają pojawić się przede wszystkim dedykowane serwery oraz wsparcie dla twórców modów. To jednak plany dopiero na koniec maja.
Warhammer: Vermintide 2 | Gameplay Trailer
Fatshark zamierza zacząć bowiem od poświęcenia marca na poprawę balansu rozgrywki i poprawienie znalezionych błędów. W kwietniu można się natomiast spodziewać zapowiedzi pakietu dwóch darmowych map. Między wierszami można wyczytać, że nie będzie to ostatni darmowy bonus. Podobny model biznesowy stosowano już w przypadku poprzedniczki.
Szczerze mówiąc jestem zaskoczony bardzo pozytywną reakcją społeczności, bo mój kontakt z „jedynką” ograniczył się do przeczytania paru recenzji, w których dominowało rozczarowanie błędami czy brakami w sztucznej inteligencji. Wygląda jednak na to, że Fatshark przy drugim podejściu już nie rozczarował (średnia ocena recenzentów i użytkowników na Metacritic przekracza w tej chwili 80%) i warto dać grze szansę.
Krzysztof Kempski