Walka w Elder Scrolls V: Skyrim ma być dużo ciekawsza

Pierwszą garść informacji o Skyrim mamy już za sobą i muszę przyznać, że podoba mi się to, czego się z niej dowiedziałem. Najnowsze informacje dotyczą systemu walki i również napawają optymizmem.

marcindmjqtx

Sam Todd Howard z Bethesdy przyznał, że w poprzednich grach walka ograniczała się w zasadzie do stania w miejscu i machania bronią, niczym pałeczkami. We wcześniejszym wpisie dowiedzieliśmy się, że teraz gracz będzie mógł walczyć przy użyciu obu rąk, tworząc kombinacje uzbrojenia z miecza, tarczy, magii, broni dwuręcznych itp. Teraz czas więc na samą walkę.

Stal Kluczem do zwycięstwa w walce bronią ma być obrona i wytrącenie przeciwnika z równowagi, by zadać decydujące ciosy. Wyczucie czasu będzie ważne jak nigdy, ponieważ by zablokować cios, będziemy musieli unieść tarczę (lub dwuręczny miecz, choć nie będzie tak samo skuteczny) w odpowiednim momencie. Jeśli manewr się powiedzie, będziemy mogli naprzeć na wroga, by spróbować go przewrócić i wykończyć. W grze znajdą się widowiskowe ataki kończące, które mają dodać odrobinę smaczku i satysfakcji na końcu walki.

Bethesda powiedziała też "stop" zabawom w Strusia Pędziwiatra. Taktyka biegania wokół przeciwnika i zadawania pojedynczych ciosów sprawdzi się teraz jedynie na naprawdę wolnych wrogach. Jeśli bardzo będzie zależało nam na ucieczce pozostanie pokazanie wrogowi pleców i sprint, a nie nienaturalny bieg do tyłu, z twarzą zwróconą, ku przeciwnikowi.

Magia Zaklęcia, podobnie jak broń będziemy przypisywali do jednej, lub obu rąk, co oczywiście nie będzie pozwalało trzymać w nich oręża.  Ten system został zaczerpnięty z BioShocka, w którym tak samo traktowaliśmy plazmidy. Podobnie jak różnorodność efektów jednego czaru. Bawiąc się kulą ognia możemy po prostu cisnąć ją w przeciwników, przytrzymać przycisk, by zmienić ją w miotacz ognia, zastawić pułapkę korzystając z runy, czy wreszcie przypisać czar do dwóch rąk, dla maksymalnych obrażeń.

Każda rodzina czarów będzie mieć też swoje efekty uboczne. Ogień zada więcej obrażeń, elektryczność wyssie z przeciwników magiczną energię, a lód ich spowolni. Pojedynki magów zapowiadają się widowiskowo.

Strzały i cienie Bethesda postanowiła zmienić też zasady operowania łukiem. Oddanie strzału będzie teraz trwało dłużej, ale pociski będą stanowiły dużo większe zagrożenie dla przeciwników. Ich zabójcza siła będzie jednak równoważona przez ograniczenie dostępności amunicji oraz brak sensownej obrony przed ciosami wrogów.

Zabójcy pokochają natomiast swoje sztylety, które po podkradnięciu się do przeciwnika zamieniają się w potężną broń. Todd Howard nie jest jednak pewien, czy w ostatecznej wersji gry też tak będzie.

Maciej Kowalik

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne