Wakacyjna pula preorderów PlayStation VR wyprzedana w ciągu paru minut. Sony podnosi swoje estymacje

Ale jednocześnie boi się, że nie sprosta premierowemu zapotrzebowaniu. Hype na VR pędzi już pełną prędkością.

Wakacyjna pula preorderów PlayStation VR wyprzedana w ciągu paru minut. Sony podnosi swoje estymacje
Paweł Olszewski

01.07.2016 | aktual.: 01.07.2016 10:28

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Wczorajsze testy PlayStation VR rozwiały większość moich obaw dotyczących tego sprzętu. Technologia Sony w kilku miejscach ustępuje konkurencji (room scale VR), ale koniec końców prezentuje naprawdę wysoki poziom, zwłaszcza patrząc przez pryzmat cena/jakość. I nie jest to moje odosobnione zdanie, bo PlayStation VR jeszcze przed premierą sprzedaje się jak ciepłe bułeczki.

Amerykańska sieć sklepów z grami GameStop uruchomiła wczoraj sprzedaż ostatniej przedpremierowej partii gogli VR Sony. Sprzedaż nie trwała jednak długo, bo pula wyczerpała się raptem po paru minutach. Nie wiemy ile sztuk sprzętu w puli tej się znajdowało, ale i tak można chyba mówić o sukcesie. PlayStation VR da się w tej chwili przetestować w 300 sklepach na terenie Stanów Zjednoczonych i Kanady. Jak widać grywalne dema rozbudziły apetyt graczy na VR, nie mówimy tylko o ślepym hype'ie.

PlayStation VR Worlds – Coming exclusively to PlayStation VR

PlayStation VR sprzedaje się jak woda, Sony podniosło więc swoje oczekiwania pod względem zarobków. CEO Sony, Kazuo Hirai, mówi teraz o zysku na poziomie 8-10%. Wcześniej była mowa o maksymalnie 6%. Przyszłość wygląda optymistycznie, jest jednak jeden problem - wydolność fabryk i logistyka. Do premiery PlayStation VR mamy niecałe 4 miesiące, a Japończycy już dziś boją się, że nie sprostają premierowemu popytowi.

Andrew House, CEO Sony Interactive Entertainment, już w połowie czerwca powiedział redakcji cnbc.com, że premiera PlayStation VR to wydarzenie na miarę wypuszczania na rynek nowej konsoli do gier. Firma zrobi wszystko, żeby sprostać oczekiwaniom i dostarczyć odpowiednią ilość sprzętu, ale obawy są. Do października nie będzie już więc kolejnych partii na zamówienia przedpremierowe, a cała para idzie teraz w przygotowanie odpowiedniej liczby gogli na październikowy start. Odpowiedniej, czyli właściwie jakiej?

PlayStation®VR showcase at #PlayStationE3

Tutaj oficjele z Sony nie pomagają, ale od czego mamy branżowych analityków? Zdaniem Topology Research Institute chociaż PlayStation VR będzie ledwie 2,5 miesiąca na rynku, to zdominuje cały 2016 rok w sektorze wirtualnej rzeczywistości. Firma przewiduje, że od połowy października do końca grudnia Sony sprzeda 6 milionów sztuk gogli VR, podczas gdy zbierana od wiosny baza użytkowników Oculus Rift ma wynosić 2,3 mln, a HTC Vive'a ledwie 700 tys. graczy.

Absolutny knockout, jeszcze większy, niż PlayStation 4 wyrządziło Xboksowi One w ósmej generacji konsol, gdzie panuje stosunek 2:1 dla Japończyków. I w sumie dobrze, bo jeżeli w najbliższych miesiącach Sony nie uda się wprowadzić wirtualnej rzeczywistości pod strzechy, to technologia ta na lata pozostanie ciekawostką dla geeków.

Paweł Olszewski

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Komentarze (9)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.