W Polsce sprzedało się już 300 tysięcy PS3

PlayStation 3 sukcesywnie zdobywa polski rynek. Firma ogłosiła, że sprzedało się już ponad 300 tysięcy sztuk sprzętu.

marcindmjqtx

24.02.2011 | aktual.: 06.01.2016 13:53

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Wynik ten w kilku słowach podsumował Marcin Ziobrowski, dyrektor generalny SCE Polska.

Sukces PS3 w Polsce jest możliwy nie tylko dzięki fantastycznej sprzedaży, ale również poprzez tworzenie aktywnej i dynamicznej społeczności użytkowników skupionych wokół marki PlayStation. Firma GfK Polonia przeprowadziła badania dotyczące popularności marki PlayStation w Polsce i warto rzucić na nie okiem, bo prezentują konsolową sytuację w naszym kraju. 72,4 % to udział PS w sprzedaży konsol w Polsce. W kategorii konsol domowych, sprzęty Sony dominują na rynku z 64,4 %. Samo PS3 ma natomiast w kieszeni 51,4 %.

W segmencie przenośnych konsol firma radzi sobie jeszcze lepiej - PSP zgarnęło 95,4 % rodzimego rynku. Myślicie, że 3DS przyczyni się w znaczący sposób do obniżenia tego wyniku?

Na początku grudnia ubiegłego roku informowaliśmy o 250 tysiącach sprzedanych PS3. Jeśli przyjąć, że były to dane z 8 grudnia, a dzisiejsza informacja dotyczy dnia 24 lutego, to można przeprowadzić proste, choć zapewne niezbyt dokładne obliczenia. Od poprzedniej notki minęło 77 dni (nie licząc 8 grudnia i 24 lutego), a sprzedało się w tym czasie 50 tysięcy konsol. Wynika z tego, że dziennie Sony "opychało" w Polsce 650 PS3*. Na pewno ogromny wpływ na sprzedaż miał okres gwiazdkowy.

Gratulujemy i życzymy kolejnych sukcesów.

* chciałbym nadmienić, że maturę zdawałem z historii, a od szkoły średniej nie miałem styczności z matematyką.

[za informacją prasową]

Paweł Winiarski

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościpolskaps3
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.