W Kholat zagrało już pół miliona graczy, a to nie koniec. Zapowiedziano wersję na Xboksa One

Strona głównaW Kholat zagrało już pół miliona graczy, a to nie koniec. Zapowiedziano wersję na Xboksa One
29.05.2017 12:59
W Kholat zagrało już pół miliona graczy, a to nie koniec. Zapowiedziano wersję na Xboksa One
Paweł Olszewski
Paweł Olszewski

Był PC i PS4, w czerwcu przyjdzie czas na Xboksa One. Co potem, może Kholat 2?

bEDcOzfp

Kholat to złoty strzał IMGN.PRO z Bielska-Białej. Zajmująca się wydawaniem budżetowych, ale szalenie popularnych nie tylko w Polsce gier (Euro Truck Simulator, Spintires) firma postanowiła stworzyć coś autorskiego. I stworzyła Kholat, jeden z ciekawszych walking simów, którego akcja zawiązuje się wokół zagadki Przełęczy Diatłowa sprzed prawie 60 lat. To przykra historia zniknięcia grupki turystów na Uralu, do której po pół wieku IMGN dopisało własną interpretację. Grałem w to na PC, a później także konsolowy port na PS4 - polecam tę produkcję. Od 9 czerwca, także posiadaczom Xboksów One.

326097601374205916

Informując o xboksowej wersji wydawca pochwalił się, że gra znalazła już na świecie "ponad 500,000 odbiorców wśród graczy PC i PS4". Imponująca liczba, nawet na tle o wiele bardziej widocznej w mediach konkurencji. Zaginięcie Ethana Cartera jeszcze przed konsolową premierą miało 250 tys. graczy. W tej chwili SteamSpy mówi o ponad 500 tys. kopiach, a należy dodać do tego jeszcze wersję PS4. I należy wciąć poprawkę na SteamSpy, który nie jest wyrocznią, podając raczej przybliżone liczby. Inny popularny symulator chodzenia, Firewatch, to w tej chwili ponad milion graczy. IMGN.PRO ze swoim niepozornym Kholatem gra więc w wadze ciężkiej tego typu produkcji (nawet jeżeli przymkniemy oko na fakt, ze Kholat był już na PC w bundle’u, gdzie można go było kupić ze bezcen).

bEDcOzfr

Kholat odniósł sukces, wkrótce będziemy mogli powiedzieć, że jest na wszystkich trzech najważniejszych platformach. Pora więc na kontynuację? Na to wygląda. Cytowany w informacji prasowej Łukasz Kubiak mówi:

IMGN.PRO wykazało się ostatnio dosyć niefortunnym doborem partnerów biznesowych, firmując swoim logiem grę Husk i Inner Chains. Miałem nieprzyjemność obie recenzować, na Kholat 2 wciąż jednak czekam – byłaby to autorska produkcja IMGN, a nie tylko ich projekt wydawniczy. Wcześniej dostaniemy jednak Seven, tworzone wspólnie przez ekipę z Bielska i Fool's Theory.

Paweł Olszewski

bEDcOzgn