W Industrial od polskiego 11bit zagramy dopiero w drugiej połowie 2017 roku

Wbrew wcześniejszym zapowiedziom Industrial nie pojawi się w tym roku. Jeszcze przed premierą Industriala pojawi się jednak zapowiedź kolejnej gry twórców This War of Mine i The Little Ones na nowych platformach.

W Industrial od polskiego 11bit zagramy dopiero w drugiej połowie 2017 roku
Paweł Olszewski

23.03.2016 | aktual.: 31.03.2016 14:56

O nowym IP 11bit studios, Industrial, niewiele wiemy. Właściwie tylko tyle, że będzie to nie tylko gra, a uniwersum, w ramach którego będzie można osadzać inne gry. I że "podstawka" będzie o wiele większym od This War of Mine tytułem, też wpisującym się w nurt "meaningful play", czyli "głęboką" rozgrywkę, z przesłaniem. Gra zaliczyła obsuwę, pierwotnie miała pojawić się jeszcze w tym roku, ale informacje te nie powinny nikogo niepokoić. Jak powiedział na dzisiejszej konferencji inwestorskiej Grzegorz Miechowski, firma jest bardzo zadowolona z wewnętrznych testów gry, a wolniejsze niż zakładano tempo prac spowodowane było robotą nad This War of Mine.

Robotą, która wciąż trwa, bo póki co ekskluzywne na konsolach The Little Ones na przełomie drugiego i trzeciego kwartału 2016 pojawi się na PC. Na przełomie trzeciego i czwartego zadebiutuje natomiast na urządzeniach mobilnych. Gra wciąż więc żyje, a także rozwija się, dostając np. nowe wersje językowe. I to nie tyle dzięki pracy 11bitów, a społeczności fanów. Stworzone przez warszawską spółkę narządzie Babel ma pozwolić graczom na proste tworzenie i implementowanie nowych wersji językowych, które po akceptacji adminów będą dostępne dla społeczności. Narzędzie to ma być też kompatybilne z kolejnymi projektami studia. Na przykład póki co nienazwaną i niezapowiedzianą grą, o której mamy usłyszeć przed premierą Industriala. Mowa o autorskim projekcie warszawiaków, a nie tytule wydawanym w ramach 11 bit launchpad. Jako wydawca 11bity dadzą nam natomiast w tym roku na pewno jedną grę. Druga planowana jest wstępnie na przełom grudnia i stycznia. Szczegóły poznamy na imprezie PAX w Bostonie, pod koniec przyszłego miesiąca.

Obraz

Miechowski na początku swojej prezentacji porównywał gry z kinem. Idąc na film niezależny płacimy za seans tyle samo, co za hollywoodzki hit. Widzowie nie mają z tym problemu, można więc zgadywać, że 11bit chciałoby, żeby gracze też go nie mieli. Ambitna postawa, zwłaszcza jak przypomnimy sobie krzyk spowodowany wysoką ceną The Witness czy kilkoma polskimi indykami początku roku, które w przeliczaniu PLN-ów na godziny gry nie satysfakcjonowały odbiorców. Firma wydaje się jednak pewna siebie, a potwierdzeniem, że to dobry kierunek rozwoju, jest nagroda International Mobile Gaming Awards w kategorii Best Meaningful Play i z drugiej strony, dobra sprzedaż TWoM. Możemy być więc pewni, że kolejne gry 11bitów będą poruszały na tyle ważne tematy, że może znów trafią do szkół. I że będą większe i droższe od poprzednich projektów. Przy filmach promocyjnych Industriala pracować będzie przykładowo Platige Image, które współpracuje z deweloperami AAA z całego świata.

Obraz

Skala pierwszych części Anomaly z około milionowym budżetem jest zarezerwowana dla partnerów 11bit w ramach ich platformy wydawniczej. Sami mają większy apetyt, który ma być podsycany wewnętrzną inicjatywą R&D, gdzie będzie się testowało najróżniejsze pomysły. Brzmi obiecująco.

Paweł Olszewski

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.