W grach występują głównie Biali mężczyźni

Dimitri Williams z University of Southern California w Los Angeles wraz ze swoimi kolegami z innych uczelni w USA postanowił sprawdzić, jak wyglądają zwyczajowi, główni bohaterowie gier wideo sprzedawanych w Ameryce. Badania przeprowadzono w lutym 2006 r. na 150 grach na Xbox, Xbox 360, PlayStation, PS2, Nintendo GameCube, PSP, Game Boy Advance, Nintendo DS i PC, ale dopiero teraz zostały opublikowane. Wyniki nie są zaskakujące, wyciągane wnioski już bardziej.

W grach występują głównie Biali mężczyźni
marcindmjqtx

23.09.2009 | aktual.: 13.01.2016 17:19

Willimas doszedł na przykład do wniosku, że znacznie większe szanse są, że głównym bohaterem gry będzie mężczyzna niż kobieta (85%), podczas gdy mężczyzn w populacji USA jest jedynie 51%. Zapomniał chyba jednak o tym, że wciąż to głównie oni grają w gry wideo. Na podobnej zasadzie porównał rasowe zróżnicowanie bohaterów gier do prawdziwej populacji USA w roku 2000. Wyszło mu z tego, że:

  • Murzyni są o 13% mniej reprezentowani w grach niż w realnej populacji
  • Latynosi aż w 78%
  • za to Azjatów jest aż o 25% więcej w grach niż w prawdziwej populacji
  • a Białych o 7% 

Co ciekawe wyniki mniej więcej zgadzają się do podobnych badań na temat bohaterów telewizyjnych produkcji.

Williams uważa, że taki brak reprezentacji niektórych grup w grach wideo, może ich zniechęcić o tej formy rozrywki. Wszystko przez to, że nie będą utożsamiać się z głównym bohaterem. Coś w tym jest, bo jeszcze dziecięciem będąc, w nadmorskich gralniach moja koleżanka w Cadillac and Dinosaurs zawsze grała kobietą.

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościciekawostkipodsumowania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.