W Gears 5 nie będzie płatnych DLC oraz loot boksów, ale...
21.06.2019 15:15
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Oczywiście możliwość do wydania dodatkowych pieniędzy na grę się pojawi.
Ostatnio branża coraz częściej odchodzi od klasycznych season passów. Nie inaczej będzie w przypadku Gears 5, nowej odsłonie cyklu Gears of War, zaplanowanej już na 9 września. Swoją decyzję o odejściu od tego modelu Microsoft uzasadnia przede wszystkim tym, że nie chce dzielić społeczności na serwerach względem tego, kto płaci a kto nie za dodatki. Nowe mapy będą dodawane wyłącznie za darmo, a kolejne stworzymy we wbudowanym edytorze.
Ruch na serwerach zwiększyć ma też rezygnacja z dzielenia społeczności według platform. Posiadacze Xboksa One oraz PC zagrają razem, acz zapewne w podobnych granicach rozsądku jak w przypadku nowego Call of Duty - zostaną podzieleni według kontrolera. Zrezygnowano też z loot boksów. Monetyzacji pewnych elementów jednak oczywiście nie zabraknie... I tu meldują się dwa systemy. Po pierwsze będzie to klasyczny sklep ze skórkami (i niestety również boosterami przyspieszającymi zdobywanie doświadczenia).
Hands-On with Gears 5 Escape Map Builder - IGN First
Microsoft chce jednak pozbawić moduł jakiejkolwiek losowości i postawić na kupowanie konkretnych elementów. Skórki zdobędziemy też jednak w ramach Tour of Duty, modułu sugerującego, że Microsoft śledzi rynkowe trendy. ToD ma działać nieco jak sezony w grach Battle Royale - będziemy wykonywać aktualizowane wyzwania, których odhaczenie zapewni nam darmowe zdobycie skórek. Ponownie struktura ma być czytelna - zadania będą sformułowane wprost i będziemy wiedzieć, co dostaniemy w nagrodę za wyzwanie.
Krzysztof Kempski