W Final Fantasy XIII nie będzie miast, bo za dużo z nimi roboty?

Wiadomo, że japońskie gry RPG odróżniamy od zachodnich nie tylko ze względu na system walki, ale też całą masę zagadnień związanych z prowadzeniem fabuły i otwartością świata. W wywiadzie zawartym w promującym Final Fantasy XIII albumie, tym z którego pochodziły choćby materiały dotyczące wersji gry na PS2, jeden z twórców miał stwierdzić, że najnowsza odsłona serii będzie liniowa, bo przedstawienie miast na dzisiejszych konsolach było niemożliwe.

W Final Fantasy XIII nie będzie miast, bo za dużo z nimi roboty?
marcindmjqtx

01.02.2010 | aktual.: 15.01.2016 15:29

Że co?

Przez "miasta" rozumiemy tutaj miejsca z dużą ilością postaci, oferujące zadania poboczne etc. Przytaczany cytat jest tłumaczeniem tłumaczenia fragmentu wywiadu, więc masa rzeczy mogła zniknąć między słowami, ale wypowiedź brzmi tak:

Liniowośc gry wynika z faktu, że przedstawienie miast i tak dalej, jak to robiliśmy wcześniej, było niemożliwe do zrobienia na konsolach HD - za dużo z tym roboty. To brzmi tak niewiarygodnie głupio, że nie jestem w stanie uwierzyć, że to prawda. Gry z serii Final Fantasy od dawna są kobyłami upychającymi na płytach masę treści i nie wyobrażam sobie, że teraz wraz z rozwojem grafiki, mocy obliczeniowej, pojemności nośników, zrobienie miasta z różną ilością wątków pobocznych to "za dużo roboty".

BioWare czy Bethesda jakoś nie mają z tym problemów.

Na temat liniowości Final Fantasy XIII w wywiadzie dla holenderskiego Official PlayStation Magazine wypowiedział się także producent gry Yoshinori Kitase:

Jak wiecie, świat gry składa się z dwóch części: Cocoon i Pulse. W Cocoon dostaniecie grę RPG z mocną fabułą. Pulse to z drugiej strony dzicz, gdzie gra stawia nacisk na eksplorację i liczne misje poboczne. Bez zadań pobocznych gra liczy sobie 60 godzin. Jeśli odwiedzicie Grand Pulse aby wykonać zadania poboczne, będziecie zajęci przez długi czas. Możecie grać w te misje aby zdobywać punkty Cystarium, więc generalnie gra nie ma końca. Pochodząca z dłuższego wywiadu, podpisana imieniem i nazwiskiem wypowiedź jakoś bardziej mnie przekonuje niż jedno skrótowe, zagubione w przekładach, zdanie streszczenia. I uspokaja. No chyba, że rzeczywiście, część w Cocoon to będzie jeden wielki ciąg walk z liniową historią, a w wątki poboczne będziemy się bawić w Pulse.

Konrad Hildebrand

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomości360ps3
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.