W brutalnym świecie e‑sportu przetrwają tylko najsilniejsi: IPL 6 skasowany

Zasłużona impreza znika z e-sportowego kalendarza.

W brutalnym świecie e-sportu przetrwają tylko najsilniejsi: IPL 6 skasowany
marcindmjqtx

05.03.2013 | aktual.: 07.01.2016 16:08

Serwis IGN wystartował z turniejami e-sportowymi spod znaku IPL ("IGN Pro League") dwa lata temu. Zorganizowano kilka takich imprez, jej ostatnia odsłona była bardzo dużym i ważnym wydarzeniem w świecie cyfrowych sportów.

Niestety, szósta edycja IPL została skasowana - mimo, że wszystko było już zarezerwowane i wynajęte - co oznacza też śmierć tego cyklu. Dlaczego? Oficjalne oświadczenie mówi, że zmienił się e-sportowy świat. Dwa lata temu turniejów było zdecydowanie mniej. Dziś jest ich bardzo dużo, a konkurowanie z innymi nie jest łatwe.

Prywatnie podejrzewam, że okazało się, iż... nie ma chętnych do wystąpienia na IPL 6. Problem mógł wystąpić zwłaszcza w wypadku League of Legends: od tego sezonu najlepsi rywalizują ze sobą w profesjonalnej lidze zorganizowanej przez twórców, czyli firmę Riot Games. A IGN być może nie chciał uciekać się do zaproszenia sportowców "trzeciego sortu". W końcu wcześniej była to prestiżowa impreza z udziałem najlepszych.

Choć to smutna informacja, to dobrze pokazuje ona także, jak rozwija się e-sportowy świat. Skoro nawet taki gigant jak IGN nie ma środków, by zorganizować własny turniej na najwyższym poziomie, to coś musi być na rzeczy. Drużyny i zawodnicy coraz bardziej się profesjonalizują - nie muszą też brać udziału w każdej możliwie imprezie, by ich sposób na życie faktycznie miał jakiś sens.

Ale trochę jednak tego IPL-a szkoda. Mimo wszystko był to całkiem zasłużony dla sceny turniej.

[za IGN]

Tomasz Kutera

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościstarcraft 2esport
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.