W Overwatchu zmniejszyła się liczba niemiłych graczy

Wynika z tego, że wizja otrzymania nagrody za dobre zachowanie działa.

W Overwatchu zmniejszyła się liczba niemiłych graczy
Joanna Pamięta - Borkowska

18.07.2018 | aktual.: 19.07.2018 10:19

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Na oficjalnym forum Overwatcha główny projektant gry, Jeff Kaplan, nie dzieli się wprawdzie konkretnymi danymi, a wnioskami z nich. Wychodzi na to, że walka z toksycznym zachowaniem w Overwatchu przyniosła rezultaty. Ponoć w samej Ameryce liczba takich zachowań zmniejszyła się o ćwierć.

W porównaniu z zeszłym miesiącem, w Ameryce liczba meczy, w których odnotowano akty ubliżania sobie na czacie, zmniejszyła się o 26,4 %, w Korei zaś o 16,4. Liczba graczy zachowujących się w sposób nieodpowiedni spadła o  28,8 % w tym pierwszym kraju i 21,6 % w Korei. Czekamy na dane z innych regionów. Zapytany o to, czemu brakuje Europy, Kaplan powiedział, że po prostu w chwili pisania posta dane te nie były jeszcze dostępne.

Co miało wpływ na spadek toksyczności wśród graczy? Nowe funkcje socjalne związane ze stopniem reputacji, czyli pochwały oraz usprawniony system zgłaszania osób psujących rozgrywkę. Punktacja przyznawana jest przez graczy z drużyny za samą grę i zachowanie w czasie meczów (tylko rankingowych). Kategorie są trzy: duch sportowy, czyli budowanie dobrych relacji w grupie, współpraca w zespole oparta na dobrej komunikacji oraz zdolności przywódcze. Można pochwalić towarzysza w boju ale też kogoś z grupy przeciwników. Ci, którzy zbiorą konkretną pulę punktów reputacji, dostają darmowe skrzynki.

Dodatkowo Blizzard wprowadził system doboru graczy, który kieruje się właśnie wspomnianą punktacją. Działanie nowych funkcji zostało wyjaśnione na poniższym filmie:

Pochwały i Wyszukiwanie grup | Overwatch

W przypadku Blizzarda została zastosowana metoda marchewki, ciekawa jestem zatem, jak się sprawdzi kij Ubisoftu.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Komentarze (2)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.