W Overwatchu zmniejszyła się liczba niemiłych graczy
Wynika z tego, że wizja otrzymania nagrody za dobre zachowanie działa.
Na oficjalnym forum Overwatcha główny projektant gry, Jeff Kaplan, nie dzieli się wprawdzie konkretnymi danymi, a wnioskami z nich. Wychodzi na to, że walka z toksycznym zachowaniem w Overwatchu przyniosła rezultaty. Ponoć w samej Ameryce liczba takich zachowań zmniejszyła się o ćwierć.
W porównaniu z zeszłym miesiącem, w Ameryce liczba meczy, w których odnotowano akty ubliżania sobie na czacie, zmniejszyła się o 26,4 %, w Korei zaś o 16,4. Liczba graczy zachowujących się w sposób nieodpowiedni spadła o 28,8 % w tym pierwszym kraju i 21,6 % w Korei. Czekamy na dane z innych regionów. Zapytany o to, czemu brakuje Europy, Kaplan powiedział, że po prostu w chwili pisania posta dane te nie były jeszcze dostępne.
Co miało wpływ na spadek toksyczności wśród graczy? Nowe funkcje socjalne związane ze stopniem reputacji, czyli pochwały oraz usprawniony system zgłaszania osób psujących rozgrywkę. Punktacja przyznawana jest przez graczy z drużyny za samą grę i zachowanie w czasie meczów (tylko rankingowych). Kategorie są trzy: duch sportowy, czyli budowanie dobrych relacji w grupie, współpraca w zespole oparta na dobrej komunikacji oraz zdolności przywódcze. Można pochwalić towarzysza w boju ale też kogoś z grupy przeciwników. Ci, którzy zbiorą konkretną pulę punktów reputacji, dostają darmowe skrzynki.
Dodatkowo Blizzard wprowadził system doboru graczy, który kieruje się właśnie wspomnianą punktacją. Działanie nowych funkcji zostało wyjaśnione na poniższym filmie:
Pochwały i Wyszukiwanie grup | Overwatch
W przypadku Blizzarda została zastosowana metoda marchewki, ciekawa jestem zatem, jak się sprawdzi kij Ubisoftu.