W Battlefroncie kampanii dla jednego gracza nie było od samego początku
„Single-player nigdy nie był w planach. Nigdy nie był w naszej koncepcji.” - Patrick Bach, DICE.
27.06.2015 | aktual.: 05.01.2016 15:01
Po długich miesiącach od pierwszej zapowiedzi gry, nie stanowi to już tak wielkiego problemu. Gracze zaakceptowali decyzję i większość z nich pogodziła się z takim obrotem sprawy. Choć na początku nie brakowało głośnych słów krytyki, pokaz z targów E3 zamknął usta wszystkim etatowym narzekaczom.
W rozmowie z serwisem GameSpot, menedżer generalny DICE, Patrick Bach stwierdził, że w pracy nad Battlefrontem nigdy nie pojawiła się nawet koncepcja rozgrywki dla jednego gracza a studio chciało skupić się na jak najlepszym oddaniu tego, co zostało w pamięci weteranów marki.
Będąc szczerym, single-player nigdy nie był w planach. Nie był nawet w naszej koncepcji. Naszą wizją zawsze było pozwolenie graczom na ponowne przeżycie bitew, które pamiętają. Chcieliśmy, żeby wzięli udział w potyczkach znanych z filmów. DICE natomiast, mające doświadczenie z serii Battlefield, doskonale wie, jak zrobić świetne starcia zgodnie z tym kontekstem. Bach powiedział również kilka zdań o kampaniach, które pojawiły się w dotychczasowych grach studia i o tym, dlaczego dla wielu graczy uznaje je za przeciętne.
Zgadzam się z tobą, nasze kampanie nie były tak mocne jak tryb multiplayer. Ale znowu, można powiedzieć, że porównujemy je ze - zdaniem niektórych - najlepszym trybem wieloosobowym na świecie. Jeżeli próbujesz porównać te dwie rzeczy, to jesteś skazany na porażkę. Albo przynajmniej jest to bardzo, bardzo trudne. -Czy doszliście już do punktu w produkcji, który pozwala trochę odetchnąć? Nie, ale myślę, że doszliśmy do punktu, w którym nie martwimy się już tak bardzo tym, co robimy i co zrobiliśmy. Zanim pokażesz grę światu, są niekończące się spekulacje. Jest 10 000 sposobów jak to można spier****ć (sic!), a ludzie tylko czekają, żeby coś na nas znaleźć. Czytam te wszystkie posty i myślę, "hej, nasi fani będą naprawdę zadowoleni z tego, co robimy". Star Wars Battlefront pojawi się na rynku w listopadzie. Platfromy docelowe to PC, PS4 oraz Xboks One.
[Źródło: GameBolt]
Oskar Śniegowski