W Arcanii nie ma swobodnej wędrówki
Dla fanów serii Gothic jedną z jej zalet było to, że niezależnie od postępów w głównej fabule, można było bez przeszkód wędrować po praktycznie całym świecie gry. Jak się okazuje, w Arcania: A Gothic Tale takiej możliwości nie ma.
09.09.2009 | aktual.: 07.01.2016 16:29
Oto, co zdradzili twórcy gry w wywiadzie dla serwisu Xbox Messiah:
ArcaniA podzielona jest na pięć regionów. Każdy z regionów jest całkowicie otwarty w tym sensie, że możesz robić co chcesz, ale ostatecznie musisz przejść z jednego regionu do drugiego i nie będziesz mógł już wrócić. Chcieliśmy, aby gra zawsze była interesująca, więc nie ma sensu, aby pierwszy region był otwarty, kiedy go już zakończysz i jesteś zbyt potężny dla zamieszkujących go wrogów (nie będziemy wrzucać tam dzików 35 poziomu, żeby gracze mieli powó do aktywności). Uważamy, że nie jest to tak naprawdę interesujące i może zniszczyć autentyczny świat, który chcemy stworzyć w Arcanii. Może otworzymy kiedyś ponownie regiony, gdy powiążemy je z dalszym rozwojem fabuły w dodatkach.Cóż, jak dla mnie to właśnie ograniczanie w ten sposób gracza bardziej niszczy autentyczność, niż pozwalanie mu na swobodne przemierzanie świata. A co nie jest interesujące dla jednego gracza, może być ciekawe dla drugiego. Choć tworzony przez twórców pierwszych trzech Gothiców Risen nie zapowiada się powalająco, to jednak zdecydowanie będzie wierniejszym następcą Gothica niż Arcania.
[via Xbox Messiah ]