W Apex Legends zagrało już 50 milionów osób. Powstaje wersja mobilna
Firma podzieliła się też innymi liczbami oraz strategiami wydawniczymi na kolejny rok podatkowy.
Trochę śmieszki w redakcji, że dopiero czwarty news i znowu o Apeksie, no ale co ja poradzę, skoro to jedyny multiplayerowy FPS, który mnie naprawdę wciągnął?
W szczegółowym sprawozdaniu za czwarty kwartał roku podatkowego 2019 zarząd EA podzielił się planami na rozwój marki.
Przede wszystkim powstaje wersja Apex Legends na urządzenia mobilne - ale wciąż nie wiadomo, na jaki termin planują premierę - a oprócz tego EA jest w trakcie „bardzo zaawansowanych negocjacji”, dzięki którym gra zostanie wydana w Chinach. Wyjdzie też w Korei.
W raporcie czytamy 2018 roku firma zarobiła 1,043 miliarda dolarów. W 2019 mniej, bo 1,019. No, ale na waciki powinno wystarczyć. EA miało wczoraj również rozmowę "na górze" omawiającą raport – całe 19 stron transkryptu wylądowało już w sieci. Jeśli chodzi o najważniejsze rzeczy, EA zamierza modyfikować obecny silnik pod kątem konsol nowej generacji; sukces Apeksa sprawił też, że firma będzie dążyć do tworzenia kolejnych tytułów w modelu F2P. Oprócz tego, że produkcja Respawna jest najszybciej rozwijającą się nową marką od EA, zaliczając ponad 50 milionów graczy, aż 30% graczy w Apeksa to nowe konta w EA. W planach mają dostarczanie nowej zawartości, w tym nowych bohaterów.
Wszystko fajnie, pięknie, ale z drugiej strony zainteresowanie Apeksem w ostatnim czasie spada. Jak donosił Krzysiek, na Twitchu oglądalność zmniejszyła się aż o 75% - nic więc dziwnego, że EA będzie się teraz starało podsycać zainteresowanie i iść śladem PUGB i Fortnite'a z wersją mobilną.
Tatiana Kowalczyk