W Afterfall: Rascal znajdziemy wiele odniesień do historii
Zapytaliśmy Tomasza Majkę o postępy prac nad grą:
18.12.2009 | aktual.: 15.01.2016 13:34
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Przez ostatni rok Nicolas Games przechodziło ciężki okres, ale teraz już będziemy parli do przodu. Załamanie sprzedaży w kraju i kryzys spowodowały, że czas był trudny. Ale teraz wiemy już kilka rzeczy. Jak oceniono nas w Lyonie? Przyjętcie było dobre, zainteresowanie też spore, zwłaszcza na największych rynkach PC. Pytanie, jak przyjmą za granicą nowy produkt młodego studia? O samym zespole, który przygotował prezentację Rascala w kilka miesięcy można powiedzieć, że jest fenomenalny. Musimy teraz przygotować się na dalszą produkcje. Co więcej, należy też przygotować firmę pod nowy core business. Firma zmienia statut ułatwiając inwestorom zaangazowanie w projekt - zmiany w zakresie organizacyjnym będą ważne na przyszłość. Studio deweloperskie też nabierze innego charakteru, gdyż stanie się wizytówką Nicolas Games.
Podpytaliśmy też o kilka szczegółów związanych z Rascalem. A więc po kolei:
- Gra to survival horror z widokiem z trzeciej osoby. Akcja zaczyna się w 2012 roku czyli ok 60 lat przed wydarzeniami głównego Afterfalla. Produkcja aspirujuje do bycia tytułem AAA
- Świat gry to alternatywna historia Europy, z widocznymi w czasie rozgrywki elementami historii Polski (np. modele postaci odnoszą się do wojsk Polskich z różnych okresów historycznych)
- Fabuła opowiada historię Alberta Tokaja psychiatry zamkniętego w bunkrze - dostaje zadania od Naczelnika rozwiązania zagadki mutacji na poziomie -2 schronu. W trakcie gry natkniemy się na wiele odniesień do historii
- W obu grach z serii Afterfall będą przeplatać się niektóre wątki fabularne
- Przygotowane zostanie 10 poziomów, zarówno tych na powierzchni, jak i w schronach
- Walczyć będziemy zarówno wręcz, jak i za pomocą broni. Będzie można na raz chodzić i strzelać
- Pojawi się sporo zagadek logicznych
- W trakcie gry spotkamy wiele mutacji, nie tylko fizycznych
- Ukończone zostały: fabuła, design poziomów, cztery poziomy zostały skończone graficznie
- Wydawcy jak na razie nie znamy, są prowadzone negocjacje, zresztą to samo odnosi się do dokładnej daty premiery
- Długość gry planowana jest na 10-12 godzin
- Gra ma być dostępna zarówno na płytce, jak i do pobrania z sieci
- Optymalizacja kodu jeszcze się nie zaczęła, docelowo gra ma chodzić w 30 klatkach na sekundę
Jak na razie wygląda to mocno falloutowato i jestem ciekawy, czym twórcy będą chcieli odróżnić swoją produkcję od gry Bethesdy, poza gatunkiem gry, rzecz jasna i miejscem akcji. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Czym tytuł ma się odróżniać od konkurencji? Tomasz odpowiada:
Przede wszystkim jest historia i fabula, ciekawa muzyka no i świetne modele postaci - zwłaszcza husarów. W tego typu grach klimat i fabula to klucz. Do tego dobra grafika i muzyka, no i mamy komplet. Macie jakieś pytania o tę produkcję? Możecie je zadać nam lub w komentarzach. Przekażemy je Nicolas Games i jeżeli będą mogli, to na nie odpowiedzą.