W 2015 w mediach najchętniej rozmawiano o...

Więcej artykułów i wzmianek niż o Bloodborne i Halo 5 razem wziętych. Więcej niż o Falloucie 4, GTA V i Battlefroncie. To był rok spod znaku wilka i PlayStation.

W 2015 w mediach najchętniej rozmawiano o...
Oskar Śniegowski
SKOMENTUJ

Uwielbiam takie rzeczy pisać i czytać, bo człowiekowi poprawia się humor na resztę dnia. ICO Partners - firma zajmująca się badaniem i analizą rynku gier w Europie, opublikowała zestawienie najczęściej pojawiających się w mediach gier za rok 2015. Wynik nie mógł być inny i pierwsze miejsce należy oczywiście do Wiedźmina 3.

Powyższy wykres to zsumowana wartość miesięcznych zestawień przygotowywanych przez firmę przez cały ubiegły rok, a minimalną ilością wzmianek pozwalających na pojawienie się w tym zacnym gronie było 20 486, gdyż z takim wynikiem ostatnie miejsce zajął niezbyt udany Battlefield Hardline. Zdaniem Tom Bidaux - CEO ICO Partners – swój sukces Wiedźmin zawdzięcza po pierwsze swojej jakości, ale nieodzowną rolę odegrała również dobra komunikacja CD Projekt RED z graczami oraz twarda odnośnie darmowych dodatków. Trzecie miejsce dla GTA V to siła marki w najczystszej postaci, Battlefront znalazł się tam z oczywistych powodów, natomiast Minecraft zadziwia Toma swoją stabilnością i stałym miejscem w każdym miesięcznym zestawieniu.

Bidaux podkreślił jednak, że Wiedźmin przegrałby z Falloutem, gdyby nie fakt, iż grę Bethesdy zapowiedziano w połowie roku i wydano zaledwie po kilku miesiącach. Do tego postapokaliptycznego RPG-a należy też tegoroczny tytuł największej ilości artykułów napisanych w ciągu jednego miesiąca. I nie, nie stało się to tuż po zapowiedzi na targach E3 (9 148 napisanych tekstów), ale na premierę, kiedy Fallout 4 pojawił się w 16 099 artykułach.

Swoje miejsce w podsumowaniu roku znalazły również konsole, dla których 2015 był najbardziej owocnym rokiem pod względem ilości wydanych tytułów. PlayStation 4 i Xbox One na dobre zadomowiły się już na rynku i ugruntowały swoje pozycje dobrymi wynikami. Wielkim zwycięzcą została marka PlayStation (PS3, PS4, Vita oraz PSVR), którą wspominano w ubiegłym roku aż 66% częściej niż konkurencyjnego Xboksa (X360, XOne). Samo PlayStation 4 pojawiało się w mediach o 35% więcej razy niż Xbox One.

Obrazków i analiz jest jeszcze więcej, ale nie chcę robić tutaj copypasty, więc gorąco zapraszam Was do źródła, gdzie znajdziecie jeszcze kilkadziesiąt slajdów i porównań na temat obecności konkretnych growych marek w mediach.

[Źródło: ICO Partners]

Oskar Śniegowski

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne