W 2015 w mediach najchętniej rozmawiano o...
Więcej artykułów i wzmianek niż o Bloodborne i Halo 5 razem wziętych. Więcej niż o Falloucie 4, GTA V i Battlefroncie. To był rok spod znaku wilka i PlayStation.
Uwielbiam takie rzeczy pisać i czytać, bo człowiekowi poprawia się humor na resztę dnia. ICO Partners - firma zajmująca się badaniem i analizą rynku gier w Europie, opublikowała zestawienie najczęściej pojawiających się w mediach gier za rok 2015. Wynik nie mógł być inny i pierwsze miejsce należy oczywiście do Wiedźmina 3.
Powyższy wykres to zsumowana wartość miesięcznych zestawień przygotowywanych przez firmę przez cały ubiegły rok, a minimalną ilością wzmianek pozwalających na pojawienie się w tym zacnym gronie było 20 486, gdyż z takim wynikiem ostatnie miejsce zajął niezbyt udany Battlefield Hardline. Zdaniem Tom Bidaux - CEO ICO Partners – swój sukces Wiedźmin zawdzięcza po pierwsze swojej jakości, ale nieodzowną rolę odegrała również dobra komunikacja CD Projekt RED z graczami oraz twarda odnośnie darmowych dodatków. Trzecie miejsce dla GTA V to siła marki w najczystszej postaci, Battlefront znalazł się tam z oczywistych powodów, natomiast Minecraft zadziwia Toma swoją stabilnością i stałym miejscem w każdym miesięcznym zestawieniu.
Bidaux podkreślił jednak, że Wiedźmin przegrałby z Falloutem, gdyby nie fakt, iż grę Bethesdy zapowiedziano w połowie roku i wydano zaledwie po kilku miesiącach. Do tego postapokaliptycznego RPG-a należy też tegoroczny tytuł największej ilości artykułów napisanych w ciągu jednego miesiąca. I nie, nie stało się to tuż po zapowiedzi na targach E3 (9 148 napisanych tekstów), ale na premierę, kiedy Fallout 4 pojawił się w 16 099 artykułach.
Swoje miejsce w podsumowaniu roku znalazły również konsole, dla których 2015 był najbardziej owocnym rokiem pod względem ilości wydanych tytułów. PlayStation 4 i Xbox One na dobre zadomowiły się już na rynku i ugruntowały swoje pozycje dobrymi wynikami. Wielkim zwycięzcą została marka PlayStation (PS3, PS4, Vita oraz PSVR), którą wspominano w ubiegłym roku aż 66% częściej niż konkurencyjnego Xboksa (X360, XOne). Samo PlayStation 4 pojawiało się w mediach o 35% więcej razy niż Xbox One.
Obrazków i analiz jest jeszcze więcej, ale nie chcę robić tutaj copypasty, więc gorąco zapraszam Was do źródła, gdzie znajdziecie jeszcze kilkadziesiąt slajdów i porównań na temat obecności konkretnych growych marek w mediach.
[Źródło: ICO Partners]
Oskar Śniegowski