W 2014 roku został wicemistrzem świata FIFA Interactive World Cup. Teraz gra dla VfL Wolfsburg. Wciąż na konsoli

Druga drużyna zeszłego sezonu Bundesligi przeciera eSportowe szlaki dla nowego pola rywalizacji.

W 2014 roku został wicemistrzem świata FIFA Interactive World Cup. Teraz gra dla VfL Wolfsburg. Wciąż na konsoli
Maciej Kowalik

Niemiecka drużyna piłkarska już w zeszłym roku pokazała, że widzi w eSporcie nowy, w dużej mierze nietknięty przez futbolowe potęgi, rynek i zdecydowała się na transfer Benedikta Saltzera - zawodowego gracza w FIFA 16. Wcale nie po to, by biegał z innymi zawodnikami po murawie. Miał reprezentować klub w rozgrywkach eSportowch. Wtedy był to pierwszy taki projekt w profesjonalnym futbolu. Teraz Wolfsburg idzie za ciosem, podpisując kontrakt z Brytyjczykiem Davidem Bytheway'em - wicemistrzem FIFA Interactive World Cup 2014.

Tak jak inni zawodnicy klubu, Saltzer i Bytheway będą brać udział w działaniach promocyjnych Wolfsburga. Choć niekoniecznie takich jak inni. Owszem - będą spotykać się z fanami, ale też streamować swoje sesje treningowe i tworzyć materiały wideo. Oczywiście to wszystko obok napiętego grafiku turniejowego, w których przywdzieją klubowe koszulki.

Myślę, że możemy powoli szykować się na kolejne tego typu wiadomości. W kwalifikacjach do FIFA Interactive World Cup 2016 wzięło udział ponad 2 miliony graczy z całego świata. Fanów serii, gier piłkarskich, więc również fanów prawdziwego futbolu, których póki co ten prawdziwy futbol traktuje po macoszemu. Czemu najlepsi eSportowcy mieliby nie grać dla największych klubów?

Bytheway jest przekonany, że za pięć lat podobne transfery nie będą niczym dziwnym wśród klubów angielskiej Premier League. Saltzer szacuje, że do końca roku kilka ekip Bundesligi pójdzie tą samą drogą. A to może być początek zupełnie nowej rywalizacji pomiędzy piłkarskimi gigantami.

[źródło: FIFA, strona klubowa]

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościesportfifa
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.