VR - technologia, przy której Microsoft współpracuje nawet z Sony

Jak pogodzić psa z kotem?

VR - technologia, przy której Microsoft współpracuje nawet z Sony
Adam Piechota

18.04.2017 11:27

Całkiem niedawno z powodu kolejnego dnia wypełnionego od rana do wieczora tematami growymi miałem taką rozkminę - czy istnieje poletko, na którym Sony i Microsoft mogłoby OFICJALNIE przyznać się do współpracy. Bo nie byłbym, jak grona ich fanbojów, zupełnie przekonany, że unikają zakurtynowych kontaktów. Prawdziwa konkurencja zawsze polega na odpowiednim balansie pomiędzy głaskaniem a ciskaniem piorunów.

Obraz

Podczas rozmowy z Gamasutrą, Phil Spencer (szef Xboksa) opowiedział o tym, że obie firmy spotykały się, by razem badać technologię VR. Sony przyjechało do Microsoftu, by sprawdzić HoloLens, a Microsoft do Sony, by sprawdzić PlayStation VR. Na rynku wirtualnej rzeczywistości panuje pewne ciche braterstwo.

Romans Microsoftu z wirtualną rzeczywistością pojawia się i znika na przestrzeni miesięcy. Nie ma wątpliwości, że czekają na Scorpio - maszynę wystarczająco potężną, by obsługiwała bez problemów mistyczne HoloLens. Liczba obecnych użytkowników VR jest jednak bardzo mała; brakuje wielu oficjalnych liczb, ale nawet najpopularniejsze gogle, PSVR, trafiły do około miliona domów. I bez współpracy pomiędzy poszczególnymi wydawcami o jakikolwiek rozwój byłoby trudno.

PlayStation 4 to chwilowo jedyna konsola, która dźwiga tę technologię. W teorii, bo jak myślę o rozplątywaniu wszystkich skrzyneczek, wolę skłamać znajomych, że nie mam VR-a. Dotychczasowa polityka marketingowa Microsoftu pokazuje zaś, że obietnice wirtualnej rzeczywistości nie będą istotnym elementem marketingu Scorpio. Świat gogli będzie nadal dojrzewał powoli.

Microsoft HoloLens: what it’s really like

Fajnie za to móc przeczytać, że nie pod każdym względem ci giganci traktują się z wrogością. Jak Spencer przyznaje w tej samej rozmowie, często ma kłopoty w pracy przez to, że o Sony gada zbyt dużo. Tutaj oprócz współpracy z VR pochwalił także PlayStation 4 Pro: "Całkowicie rozumiem decyzję, która stała za tym sprzętem, rozumiem, co chcieli osiągnąć. Mówiłem to publicznie, mówiłem to prywatnie - moim zdaniem zbudowali dobrą rzecz jak na 2016 rok. Z technologią, która była dostępna, wybrali części, jakie miały największy sens". A wracając do VR - w domu posiada i PSVR, i Oculusa, i HTC Vive.

Adam Piechota

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościmicrosoftsony
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.