Firma Paradox Interactive zapowiedziała kontynuację kultowego RPG z 2004 roku - Vampire: The Masquerade - Bloodlines. Gra, która połączy elementy RPG i immersive sima, ma się cechować oferowaną graczowi wolnością, ważnymi wyborami i ich istotnymi konsekwencjami.
Mówi odpowiedzialny za scenariusz Bloodlines 2 Brian Mitsoda. Pełnił on rolę projektanta narracji przy pierwszej części.
Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 - Announcement Trailer (ESRB)
Miejscem akcji Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 będzie Seattle we współczesnych czasach. Gra oferować ma rozbudowane opcje modyfikowania postaci oraz atuty i umiejętności, rozwijane w trakcie rozgrywki.
Gracz wejdzie w świat rywalizujących o władzę nad miastem wampirzych klanów i frakcji politycznych, w którym będzie musiał sobie poradzić swoimi umiejętnościami walki, wykorzystywania otoczenia i wampirzymi mocami.
Za produkcję kontynuacji kultowej gry dla Paradoxu odpowiada studio Hardsuit Labs. Założyli je w 2015 roku byli pracownicy Zombie Studios, twórców serii FPS-ów Blacklight. Będzie to dla niego pierwszy samodzielny projekt.
Nowy developer potrzebny jest choćby dlatego, że studio Troika, odpowiedzialne za pierwowzór, nie istnieje już od 14 lat. Jej duch żyje jednak w Obsidianie w postaci jej wspołzałożycieli, Tima Caina i Leonarda Boyarskiego oraz niektórych pracowników.
Chociaż Bloodlines 2 od Obsidianu brzmiałoby bardzo obiecująco, to studio pracuje aktualnie nad innym dużym RPG - The Outer Worlds. Powodem oddania prac nad Bloodlines 2 nowemu developerowi mogła być też ze strony Paradoxu chęć zachowania nad grą większej kontroli. W styczniu tego roku Paradox kupił 33 proc. udziałów w Hardsuit Labs.
O tym, że Paradox Interactive może szykować dla graczy kontynuację Bloodlines, mówiło się od 2015 roku. Kupił on wtedy firmę White Wolf, a wraz z nią prawa do całego uniwersum Wampira - łącznie z kultową grą.
Premiera Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 planowana jest na pierwszy kwartał 2020 roku. Asia, opanuj emocje.
Dominik Gąska