Valve: W grach są wybory strategiczne, nie moralne

Valve: W grach są wybory strategiczne, nie moralne

Valve: W grach są wybory strategiczne, nie moralne
marcindmjqtx
01.08.2009 10:30, aktualizacja: 15.01.2016 15:30

Chet Faliszek z Valve stwierdził, że mimo iż różne twórcy różnych tytułów, takich jak Fable, BioShock czy inFamous, twierdzą, że zawierają wybory moralne, tak naprawdę coś takiego w grach nie istnieje.

Tak naprawdę w żadnej grze nie dokonujesz prawdziwego wyboru moralnego, jako że nie będziesz musiał żyć z tym wyborem. Robimy w naszych grach różne rzeczy, żeby nakłonić cię do lepszego zachowania, żeby tego typu interakcje były w grze, ale nie uważam tego za wybory moralne.Według niego, tak naprawdę wybór moralny to coś, co żyłoby również poza grą. Wybory w samej grze to jedynie wybory strategiczne.

Cóż, Faliszek może i ma rację, że dla wydawców "wybory moralne" to kolejne mało znaczące marketingowe słowo-klucz, ale sądzę, że traktuje sprawę zbyt dosłownie. Chodzi przecież o wybory moralne, których za pośrednictwem gracza dokonuje sterowana przez niego postać, a nie gracz jako taki. Równie dobrze mógłby przecież powiedzieć, że postacie w filmach czy książkach nie mogą dokonywać moralnych wyborów, bo przecież nie są prawdziwe.

[via VG247]

Paweł Dembowski

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)