Valve: Niech gracze sfinansują gry

Gabe Newell, szef Valve, w wywiadzie dla australijskiego programu telewizyjnego Good Game oznajmił, że jego firma zamierza wypróbować alternatywne sposoby finansowania gier. Obecnie wszelkie gry, coraz częściej z ogromnym, potrzebnym z góry budżetem wielkości 10-30 milionów dolarów, finansowane są w całości przez wydawcę. A może zainwestować mogliby w nie sami gracze?

Valve: Niech gracze sfinansują gry
marcindmjqtx

22.07.2009 | aktual.: 15.01.2016 15:30

W koncepcji Newella rzesze graczy inwestowałyby niewielkie sumy w dobrze zapowiadające się tytuły, w które sami chcieliby zagrać. W zamian otrzymywaliby nie tylko kopię gry, ale również potencjalny zysk. Finansowanie gier przestałoby być jedynie sprawą pomiędzy wydawcą a deweloperem, a zamiast tego społeczność graczy kierowałaby fundusze w stronę tych gier, których koncepcje naprawdę im się podobają.

Według mnie jest to naprawdę ciekawy pomysł, chociaż raczej nie sprawdzi się w przypadku gier wymagających naprawdę dużego budżetu. Taki model finansowania mógłby jednak pomóc niezależnym grom o niższych wymaganiach budżetowych i opartych na ciekawej koncepcji. Może Valve zachęci również graczy możliwością wpływu takich inwestorów także na samą zawartość gier. Czy nie chcielibyście, żeby na przykład któryś z budynków albo któraś z postaci w Half-Life 2: Episode 3 nazwane były waszym nazwiskiem?

Paweł Dembowski

[via Good Game]

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościvalvebranża
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.