Valve dalej twierdzi, że PS3 jest zbyt skomplikowane
Niby to nic nowego, bo Valve już od dawna twierdzi, że nie chce pisać gier na PS3, ale z ust Toma Leonarda, game designera studia, padło sprecyzowanie tego stanowiska. Leonard w rozmowie z Loot Ninja na E3 niechęć do konsoli Sony tłumaczy tak:
11.06.2009 | aktual.: 13.01.2016 17:45
PC i 360 są po prostu bardziej bezpośrednie. Możemy skupić się na tym co chcemy zrobić, czyli na dostarczaniu wrażeń, zamiast zamartwiać się skomplikowanymi decyzjami jakie oni (Sony - przyp. M.L.) podjęli co do architektury konsoli. (...) Nie przyszedłem do tej branży w latach 90-tych z powodu jakiegoś fetyszu na punkcie technologii. Przyszedłem, bo chciałem dawać ludziom wrażenia, które dostarczą im zabawy.W zasadzie ciężko mi się nie zgodzić z sensem tej wypowiedzi. Pamiętacie jeszcze słowa Kutaragiego, który szczycił się tym, że rzucają deweloperom wyzwanie? Nie przewidział chyba jednak, że nie każdy będzie chciał to wyzwanie podjąć. Pamiętam też, że jako jedną z głównych przyczyn sukcesu PSX podawano łatwość programowania na tą platformę. Wygląda na to, że posiadacze PS3 póki co o grach od Valve mogą zapomnieć. Szkoda.