Valve banuje konta CS:GO. Skiny o wartości 2 mln dolarów przepadły

Handlarze skinami w Counter-Strike: Global Offensive na celowniku Valve. Amerykańska korporacja zablokowała około 40 kont, na których znajdowały się wirtualne przedmioty kosmetyczne o łącznej wartości ponad 2 mln dolarów.

Valve banuje handlarzy skórkami
Valve banuje handlarzy skórkami
Źródło zdjęć: © Polygamia

04.07.2023 | aktual.: 24.01.2024 17:12

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Elementy kosmetyczne w grach komputerowych mogą osiągać zawrotne ceny. Nic dziwnego, że część graczy postanowiła uczynić z tego sposób na życie i najzwyczajniej zarabiać na takiej zawartości. Za najdroższy skin w historii Counter-Strike: Global Offensive można teoretycznie kupić całkiem spory dom (mówimy o kwocie rzędu 400 tys. dolarów).

Jednak handel wirtualną zawartością bywa przewrotny. Zwłaszcza, gdy Valve urządza "festiwal banowania" kilkudziesięciu kont (co najmniej czterdziestu), a elementy kosmetyczne warte ponad 2 mln dolarów, teoretycznie przepadły na zawsze. O co tak właściwie chodzi w tej sprawie?

Valve nie ma litości

Jak informuje portal Dexerto, wszystko zaczęło się w chwili, gdy firma CSGOEmpire ujawniła dokument, gdzie wyszczególniono listę kont, które (zdaniem firmy) brały udział w procederze prania brudnych pieniędzy za pośrednictwem kryptowalut. Według dokumentu, handlarze mieli dopuścić się tej praktyki poprzez stronę CSGORoll. W tym miejscu "do akcji" wkracza Valve, które banuje wymienione konta (poza jednym).

Drugie dno?

Tym samym przedmioty kosmetyczne o wartości ponad 2 mln dolarów stały się bezużyteczne. Co istotne, ta wycena pochodzi od właściciela CSGORoll. Czy jesteśmy świadkami konfliktu między dwoma firmami? W sieci nie brakuje zaskakujących doniesień, według których szef CSGORoll miał rzekomo zaatakować posiadłość właściciela CSGOEmpire.

Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii

Komentarze (2)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.