Iran tworzy własne "Call of Duty". USA i NATO w roli antagonisty

Irańska firma Kosar3D tworzy grę, będącą odpowiedzią na serię Call of Duty. Revenge, bo o tym projekcie mowa, dotyczy "sojuszu wojskowego Iranu i Rosji". W roli antagonisty: siły NATO i USA.

"Revenge" - gra wzięta z irańskiego snu
"Revenge" - gra wzięta z irańskiego snu
Źródło zdjęć: © YouTube

04.07.2023 | aktual.: 04.07.2023 15:42

Irańska firma Kosar3D, specjalizująca się głównie w animacjach, wkracza do branży gier komputerowych i chce zrobić to z "przytupem". Revenge (Zemsta) – bo tak zatytułowano projekt – jest odpowiedzią na Call of Duty. W praktyce oznacza to, że siły, które w serii Call of Duty były protagonistami, w Revenge będą antagonistami.

Fundamentem Revenge jest sojusz militarny między Iranem i Rosją. To właśnie te siły będą odpierać ataki NATO, niszczyć nowoczesne myśliwce, pociski hipersoniczne, a jedna z początkowych sekwencji gry zabierze graczy do tajnego amerykańskiego laboratorium, gdzie prowadzone są badanie nad wirusem, który zmienia ukraińskich żołnierzy w zombie.

Revenge: wszystko o grze

  • Revenge korzysta z silnika Unreal Engine od amerykańskiego Epic Games;
  • Rolę reżysera gry sprawuje Farhad Azima;
  • Twórcy chcą sfinalizować projekt w 2024 r. Nie podano konkretnej daty premiery;
  • Nie są znane docelowe platformy, ani długość gry;
  • Rozgrywka w Revenge naśladuje Call of Duty i/lub Battlefield;
  • Reżyser powiedział w wywiadzie dla Russia Today, że jedna z pierwszych misji dotyczy tajnych laboratoriów USA i wirusa, który zmienia ukraińskich żołnierzy w zombie.

W Revenge zaatakujemy USA

Inna z misji zakłada zniszczenie bazy rakietowej wroga (czyli w tym przypadku NATO) za pomocą pocisku hipersonicznego. Zwiastun Revenge podpowiada, że siły irańsko-rosyjskie będą w jakimś stopniu prowadzić uderzenia wyprzedzające; jedna z sekwencji ukazuje zmasowany atak na lotniskowiec amerykański, w asyście bezzałogowych statków powietrznych. Część walk toczyć się będzie na terenie USA (atak na Biały Dom).

Rosja też ma "asa w rękawie"

Rosja i Iran, czyli kraje objęte zachodnimi sankcjami, nie rezygnują z branży gier. Głośnym przykładem jest gra Smuta od dewelopera Cyberia Nova. Model rozgrywki różni się diametralnie od irańskiego Revenge, jedna te tytuły łączy jedno: są w fazie rozwoju, a premiera to pieśń przyszłości.

Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii

Wybrane dla Ciebie
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.