Używane gry na xboksa większym problemem niż piractwo na PC

Tak przynajmniej twierdzi Matt West, projektant walki ze studia Lionhead, twórców m.in. Fable.

marcindmjqtx

17.05.2011 | aktual.: 06.01.2016 12:51

W wypowiedzi dla serwisu Eurogamer deweloper stwierdził, że piractwo na komputerach jest "mniej problematyczne niż sprzedaż używanych gier na xboksa" ponieważ w przeciwieństwie do używanych gier z piractwem "nie da się wiele zrobić".

Pracowałem nad grami na PC wiele lat i nielegalne kopie zawsze były problemem. Jest wielu porządnych ludzi, którzy kupią grę, która im się spodobała. Piraci za to złamią każde abezpieczenie. Zabierze im to chwilkę... Myślę, że maksymalnie dwa dni. Ktoś kiedyś w końcu złamie twoje zabezpieczenia i nic z tym nie zrobisz. Dołujące jest, że ludzie nie uważają gry za coś wartego ich pieniędzy. To, co robią, sprawia, że będzie mniej gier w przyszłości i mniej zatrudnionych w tym przemyśle ludzi - okropne. Dopóki nie spotkasz pirata twarzą w twarz i nie powiesz mu tego wprost, będzie robił swoje - nie ma innego sposobu, by go powstrzymać. West dodał, że sprzedaż Fable III, która zacznie się w ten piątek, będzie bonusem do już odzyskanych kosztów opracowania wersji na xboksa, która sprzedała się "w milionach". Nic dziwnego, że wszelkie straty na konsolach, gdzie gry sprzedają się świetnie, bolą producenta.

Nie poniesiemy straty na piractwie. Za to sprzedaż używanych gier na dłuższą metę kosztuje nas więcej. Chodzi tu zapewne o zwyczaj w zachodnich sklepach, gdzie można sprzedać albo wymienić używaną grę, a sklep wystawia ją taniej obok nowej. Twórca czy dystrybutor nie dostają z tego ani grosza.

Paweł Kamiński

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomości360piractwo
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.