Uwaga - patch 1.1 do Cyberpunka może psuć sejwy [Aktualizacja]
A miało być tak pięknie...
23.01.2021 14:40
Podobnie jak bardzo wielu graczy w Polsce i na całym świecie z dużymi oczekiwaniami czekałem na patcha 1.1 do "Cyberpunka 2077". Był on zapowiadany jako pierwsza z dużych poprawek do gry, mająca zbliżyć ją może nie do wizji, którą zbudował marketing CD Projektu, ale przynajmniej do poziomu dobrze działającej gry.
Czekałem na tego patcha nawet mimo tego, że grę wcześniej skończyłem - przerzucając się z Xboksa One na Stadię, która - naprawdę - jest jednym z najlepszych sposobów na granie w "Cyberpunka 2077", szczerze polecam. Ale czekałem na patcha, bo mam w sobie dużo ciepłych myśli na temat tej gry i ogólnie - ze świadomością wszystkiego, co wierchuszka Redów zrobił źle - po prostu jej kibicuję.
Chcę, żeby było dobrze.
Instaluję więc tego patcha niemal od razu, kiedy tylko się pojawił. Pełen nadziei wczytuję swojego zostawionego po 50 godzinach na Xboksie sejwa - przerwanego głównie ze względu na crashe. A tam...
Dzwoni Takemura i wisi na słuchawce nic nie mówiąc. Gram z 10 minut a on nie rozłącza się, co oznacza, że nie można w tym czasie odbierać ani wykonywać innych telefonów. Nie można też zapisać stanu gry. W praktyce oznacza to, że zapis jest do kosza - nie da się z niego grać dalej.
Wczytuję kilka wcześniejszych zapisów i w każdym tak samo. Dopiero wczytanie zapisu na tyle wcześniejszego, że questowa "nitka" Takemury jest na wcześniejszym etapie - przed oczekiwaniem na telefon od niego - "naprawia" problem. Ale też nie mam pewności, że nie pojawi się on później.
Lektura komentarzy na Facebooku pod naszym newsem o patchu 1.1 pokazuje, że nie jestem jedynym z tym problemem. Doniesienia o nim zaczynają się już pojawiać także w innych miejscach sieci.
Wygląda na to, że błąd pojawia się, jeżeli macie zadanie "Stary znajomy" na etapie "Poczekaj dzień na telefon od Takemury". W takim wypadku sejw okazuje się nie nadawać do dalszej gry... Pozostaje nadzieja, że wystarczy grać od zapisu z wcześniejszego etapu tego questa i wtedy błąd się nie pojawia.
No i pewnie (miejmy nadzieję) czeka nas bardzo niedługo kolejny hotfix. I pewnie nie ostatni. Dużo jeszcze przed CD Projektem pracy...
Aktualizacja
CD Projekt Red odkrył problem i podaje jego rozwiązanie:
"Badamy błąd, w wyniku którego okno dialogowe rozmowy z Takemurą może się nie pojawić.
By użyć możliwego obejścia problemu, przejdź kroki poniżej (uwaga, potrzebny jest wcześniejszy zapis stanu gry):
- Wczytaj zapis stanu gry przed momentem opuszczenia przez V i Takemurę biura Wakako.
- Tuż po wyjściu z biura, zakończ rozmowę z Takemurą
- Po zakończeniu rozmowy i aktualizacji zadania przewiń 23 godz.
- Sprawdź, czy dialog się zacznie."
Dominik Gąska