Urzekająca Thomas Was Alone również trafi na PS3 i PS Vita. A Sony zaprasza więcej niezależnych twórców

Najpierw wzruszająca opowieść o... prostokątach i kwadratach, a potem pewnie masa innych gier rozgrzeje wasze Vity.

Urzekająca Thomas Was Alone również trafi na PS3 i PS Vita. A Sony zaprasza więcej niezależnych twórców
marcindmjqtx

No proszę, zaledwie wczoraj życzyłem sobie, by pojawiało się więcej gier indie na PS Vita, a tu niespodzianka - tak właśnie będzie. Na tę konsolkę trafi znakomita zręcznościówka Thomas Was Alone, która nie tylko wygimnastykuje Wam palce, ale też opowie historię. Jak pisał Konrad - Thomas Was Alone to mała wielka gra i gdy zagrałem, to w zupełności się z nim zgadzam:

Mike Bithell jest magikiem. Stworzył grę zręcznościową o kolorowych kwadratach. Każdy z nich ma nieco inne zdolności, celem jest doprowadzenie wszystkich do końca etapu. Niby prosta sprawa. Czasem niebieski kwadrat musi przewieźć resztę przez toksyczną wodę, innym razem żółty wcisnąć się w niedostępne dla innych przejście, fioletowy ma podwójny skok, a zielony chodzi po suficie. Maestria Bithella polega na tym, że przy pomocy kilku narracyjnych sztuczek nadał wszystkim tym niemym, pozbawionych twarzy i mimiki figurom geometrycznym osobowość, sprawił, że można zaciekawić się ich losem, a następnie umieścił w mrożącej krew w żyłach opowieści o buncie maszyn. Trochę przesadzam z tym mrożeniem krwi w żyłach, ale autor odrobił lekcję z Portala i udanie połączył szereg zręcznościowo-logicznych wyzwań w jedną zabawną i pełną ciepłego humoru historię. Dochodzi do tego przyjemny głos narratora, relaksująca muzyka i ładna, acz oszczędna oprawa graficzna. Jeśli sami chcecie sprawdzić, na stronie gry jest demo dla PC i Maca.

Thomas Was Alone będzie dostępne w opcji cross-buy (płacicie raz, gracie na dwóch platformach) już na wiosnę. Wzbogacona została o dodatkowy komentarz, a w planach jest mały dodatek.

Wygląda na to, że nie skończy się na wydanym już Retro City Rampage, i zapowiedzianych Thomas Was Alone, Hotline Miami czy The Witness. Sony zachęca na Twitterze, by amerykańscy niezależni twórcy zgłaszali się do nich, jeśli chcą opublikować swoje gry na PS3, PS4 i PS Vita.  Firma przygotowała sieć dla deweloperów SCE DevNet (Sony Computer Entertainment Developer Network) i w jej ramach procedurę złożoną z kilku kroków, która pozwala zacząć wydawać swoje gry na wymienione platformy.

fot. www.scedev.net

Propozycja dotyczy amerykańskich autorów gier, dla Europy wygląda to na ciut bardziej skomplikowane. Niemniej - brawa za inicjatywę, oby to działało tak ładnie, jak wygląda na powyższym schemacie.

Paweł Kamiński

Obraz
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.