Urzekająca Thomas Was Alone również trafi na PS3 i PS Vita. A Sony zaprasza więcej niezależnych twórców
Najpierw wzruszająca opowieść o... prostokątach i kwadratach, a potem pewnie masa innych gier rozgrzeje wasze Vity.
28.02.2013 | aktual.: 05.01.2016 16:18
No proszę, zaledwie wczoraj życzyłem sobie, by pojawiało się więcej gier indie na PS Vita, a tu niespodzianka - tak właśnie będzie. Na tę konsolkę trafi znakomita zręcznościówka Thomas Was Alone, która nie tylko wygimnastykuje Wam palce, ale też opowie historię. Jak pisał Konrad - Thomas Was Alone to mała wielka gra i gdy zagrałem, to w zupełności się z nim zgadzam:
Mike Bithell jest magikiem. Stworzył grę zręcznościową o kolorowych kwadratach. Każdy z nich ma nieco inne zdolności, celem jest doprowadzenie wszystkich do końca etapu. Niby prosta sprawa. Czasem niebieski kwadrat musi przewieźć resztę przez toksyczną wodę, innym razem żółty wcisnąć się w niedostępne dla innych przejście, fioletowy ma podwójny skok, a zielony chodzi po suficie. Maestria Bithella polega na tym, że przy pomocy kilku narracyjnych sztuczek nadał wszystkim tym niemym, pozbawionych twarzy i mimiki figurom geometrycznym osobowość, sprawił, że można zaciekawić się ich losem, a następnie umieścił w mrożącej krew w żyłach opowieści o buncie maszyn. Trochę przesadzam z tym mrożeniem krwi w żyłach, ale autor odrobił lekcję z Portala i udanie połączył szereg zręcznościowo-logicznych wyzwań w jedną zabawną i pełną ciepłego humoru historię. Dochodzi do tego przyjemny głos narratora, relaksująca muzyka i ładna, acz oszczędna oprawa graficzna. Jeśli sami chcecie sprawdzić, na stronie gry jest demo dla PC i Maca.
Thomas Was Alone będzie dostępne w opcji cross-buy (płacicie raz, gracie na dwóch platformach) już na wiosnę. Wzbogacona została o dodatkowy komentarz, a w planach jest mały dodatek.
Wygląda na to, że nie skończy się na wydanym już Retro City Rampage, i zapowiedzianych Thomas Was Alone, Hotline Miami czy The Witness. Sony zachęca na Twitterze, by amerykańscy niezależni twórcy zgłaszali się do nich, jeśli chcą opublikować swoje gry na PS3, PS4 i PS Vita. Firma przygotowała sieć dla deweloperów SCE DevNet (Sony Computer Entertainment Developer Network) i w jej ramach procedurę złożoną z kilku kroków, która pozwala zacząć wydawać swoje gry na wymienione platformy.
fot. www.scedev.net
Propozycja dotyczy amerykańskich autorów gier, dla Europy wygląda to na ciut bardziej skomplikowane. Niemniej - brawa za inicjatywę, oby to działało tak ładnie, jak wygląda na powyższym schemacie.
Paweł Kamiński