Uniwersyteckie archiwum gier

Kolekcjonowanie konsol, gier i całej reszty sprzętu związanej z grami wideo było dotychczas domeną pasjonatów, którzy zamykali swoje zbiory w piwnicach czy garażach. Na półkach biblioteki Stony Brook University z Nowego Jorku od przyszłego roku będzie można znaleźć nie tylko książki, ale również i gry.

Uniwersyteckie archiwum gier
marcindmjqtx

Główną atrakcją archiwum, założonego z inicjatywy jednego z wykładowców, Rainforda Guinsa, mają być działające konsole, także te starsze, jak Atari 2600, ColecoVision, Nintendo Entertainment System (NES) czy Sega Genesis, na których będzie można zagrać w klasykę elektronicznej rozrywki. Zorganizowanie całego przedsięwzięcia nie jest jednak takie łatwe, bo trudno jest znaleźć dostatecznie stare telewizory CRT, aby gry mogły na nich wyglądać tak jak kiedyś.

Oprócz tego studenci będą mieli dostęp do cyfrowej bazy danych, w której znajdą skany okładek, instrukcji, poradników, magazynów dotyczących gier etc. Udostępnienie zbiorów planowane jest na wiosenny semestr 2011 roku i już wtedy mają one liczyć 15 tysięcy różnych pozycji.

Całość nosić będzie dumną nazwę "Archiwum gier komputerowych i wideo imienia Williama A. Higinbothama". Higinbotham znany jest jako twórca jednej z pierwszych gier - Tennis for Two, wymyślony w 1958 roku pierwowzór Ponga, który był wyświetlany na oscyloskopie. Na razie nie wiadomo, czy Stony Brook będzie miał ją w swoich zbiorach.

Wspaniała inicjatywa, choć nieodosobniona, uniwersytet Stanforda również organizuje podobne archiwum. Medium się starzeje i z każdym rokiem dostęp do jego historii dla szarego gracza będzie coraz bardziej utrudniony. Dobrze, że są ludzie, którzy organizują tego rodzaju przedsięwzięcia. Może kiedyś i w Polsce się takiego doczekamy? Wspomniany Guins prowadzi też zajęcia z historii gier wideo.

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.