Ukraińskie studio pracuje nad nową grą. Przy okazji wbijają szpilę Rosji

Ukraińskie studio Frogwares poinformowało, że mimo trudnych warunków, rozpoczyna prace nad zupełnie nowym projektem. Palianytsia to nieplanowana gra, która ma być produkcją pełną grozy oraz tajemnic.

Grafika koncepcyjna
Grafika koncepcyjna
Źródło zdjęć: © Frogwares

20.05.2022 09:56

Frogwares to ukraińskie studio, które stara się odnaleźć w nowej, koszmarnej rzeczywistości. Wojna bezapelacyjnie nie sprzyja twórcom gier, a pracownicy tej firmy - mówiąc dyplomatycznie - wiedzą coś o tym. Część zespołu jest nawet zaangażowana w działania zbrojne.

Frogwares przypomina o swoim istnieniu i zapowiada nową, nieplanowaną produkcje. Zespół odpowiedzialny za The Sinking City, Dracula: Origin, czy serię gier Sherlock Holmes, rozpoczyna prace nad nowym projektem zatytułowanym Palianytsia. Jak wyjaśniają przedstawiciele studia "ta gra nie jest projektem, który planowaliśmy zrobić, ale inwazja zmusiła nas do przewartościowania wszystkiego". W najnowszym komunikacie pojawił się komentarz dotyczący rosyjskiej agresji.

Mija właśnie czwarty miesiąc od inwazji rosyjskiej. Ta
tak zwana "operacja specjalna" miała trwać zaledwie kilka dni. Zabawne, że życie nie zawsze układa się zgodnie z planem. Nie mamy wątpliwości, że Ukraina pozostanie niepodległym państwem, ale z powodu wojny musimy się przystosować. A praca musi być kontynuowana. W związku z tym mamy ogłoszenie. Możemy już oficjalnie ujawnić, że pracujemy nad nową grą o nazwie kodowej "Palianytsia".

FrogwaresFrogwaresUkraińskie studio

Wojna wymusiła na twórcach zmiany w sposobie pracy. Frogwares nie ukrywa, że "komunikacja między zespołami jest utrudniona". Palianytsia ma być projektem o nieco mniejszej skali, który da pracownikom więcej autonomii, bowiem wielu z nich jest bierze udział w walkach na froncie, czy skupiają się na pomocy humanitarnej. Co do samej zawartości, wiemy, że ma być to tytuł z ciekawą fabułą, pełen tajemnic i grozy. Dysponujemy jedynie dwoma grafikami koncepcyjnymi, co wskazuje na to, że prace nie są zaawansowane.


Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii

Wybrane dla Ciebie
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.