Ubisoft uważa, że gracze są otwarci na płatne dodatki
Gracze lubią i chcą płacić za dodatki do gier - tak twierdzi Ubisoft.
07.07.2014 | aktual.: 05.01.2016 15:34
Chris Early, wiceprezes działu dystrybucji elektronicznej, stwierdził, że gracze nie opierają się już przed DLC oraz innymi płatnymi dodatkami, tak jak zwykli to robić wcześniej.
W wywiadzie dla GamesIndustry International Early zauważa, że dodatki typu „time saver” w Assassin's Creed IV: Black Flag - dodające surowce albo odblokowujące ukryte lokacje - przeszły bez żadnego echa.
Nie było żadnego oporu. Może było z 12 osób, które gdzieś coś powiedziały, ale co z tego? Ogół graczy nie miał z tym problemu. W przeszłości gracze narzekaliby, że takie rzeczy powinny być umieszczone w grze i możliwe do odblokowania za pomocą odpowiednich kodów. Early wierzy, że taki stan rzeczy jest zasługą tego, iż firma utrzymuje dobry kontakt ze społecznością. Jego zdaniem Ubisoft odniósł sukces dlatego, że dodatki, które oferują, nie są czymś co powinno być w grze od początku, a jedynie „dopełnieniem” tego, co ona oferuje. Dzięki temu gracze nie mają poczucia bycia zmuszanym do ponoszenia dodatkowych kosztów.
Myślę, że istnieje kilka obecnie akceptowalnych modeli. DLC jest jednym z nich. Karnety na dodatki [season passy] są jednym z nich. Interesujące jest spojrzenie na Season Pass jako Service Pass. Specjalnie dla subskrybentów tej opcji organizujemy przecież różne wydarzenia, więc to więcej niż tylko pakiet dodatków. To ewolucja. [via Gamespot]
Oskar Śniegowski