Ubisoft świętuje rewelacyjne wyniki, ale żałuje, że nie składacie pre‑orderów na Watch Dogs 2

Dużo dolarów, zła wiadomość dla fanów gier pudełkowych, przyszłość The Division, a nawet jedna linijka o następnym Assassin's Creed. Do kawy jak znalazł.

Ubisoft świętuje rewelacyjne wyniki, ale żałuje, że nie składacie pre-orderów na Watch Dogs 2
Adam Piechota

04.11.2016 11:04

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Ubisoft opublikował wczoraj swój raport finansowy z zakończonego 30 września półrocza, podsumowując go konferencją prasową. Wiadomo, słupki i mydlenie oczu, ale w takich dokumentach zawsze można odnaleźć jakieś interesujące rzeczy. Na przykład bardzo dobry wynik The Division, Rainbow Six: Siege i The Crew, z których każda posiada ponad dziesięć milionów zarejestrowanych graczy.

Ilu z nich kupiło grę, a ilu pochodzi na przykład z darmowych sesji multiplayerowych organizowanych od czasu do czasu na różnych platformach - trudno stwierdzić. Na pewno żaden z tytułów nie okazał się wpadką. Nawet The Crew, które miało dość trudny początek. Siege zanotował zwiększenie regularnych graczy o 40% po sierpniowym rozszerzeniu Skull Rain, a zatem naprawdę długo po oryginalnej premierze. Zresztą po kilkudniowych mistrzostwach, które rozgrywały się niedaleko od naszego stoiska na WGW, nie powinno mnie to dziwić.

Jeżeli nadal obawiacie się, że gry cyfrowe w końcu wyprą pudełka na dobre - będziecie mieli ku temu kolejny powód. Dla Ubisoftu sprzedaż internetowa wynosi już 72% sprzedaży w ogóle. Przyspiesza to w tempie wręcz dramatycznym, gdyż w tym samym okresie roku poprzedniego cyfrowo Ubi opychało zaledwie 48% swoich produktów. Czy kolekcjonerzy kurzu rzeczywiście niebawem będą budzić pusty śmiech "normalnych" graczy? E tam, oni wiedzą swoje. Przez "onych" mam także na myśli siebie - co zrobić, jak to tak ładnie wszystko wygląda na półkach. Resztą liczb zanudzał Was nie będę, oprócz ogólnego dochodu francuskiego giganta - 281 milionów euro. Dużo więcej niż rok wcześniej.

Watch Dogs 2 - Pierwszy Zwiastun

Fajniejsze jest rozczarowanie, z jakim firma wypowiada się o pre-orderach Watch Dogs 2. Yves Guillemot stwierdził, że "Liczba pre-orderów nie jest tak wysoka, ja się spodziewaliśmy. Czujemy jednak, że to fantastyczne doświadczenie, więc poradzi sobie i tak ekstremalnie dobrze". To dla nas dobry sygnał - gracze zaczynają rozumieć, czym tak naprawdę bywają pre-ordery. Nie bez znaczenia pozostaje mniej chlubna legenda tego tytułu, bo zawód, jakiego dostarczyła "jedynka" (wcale nie zła gra - ale "trochę" inna niż to, czym mamiono nas przed premierą), na pewno jeszcze dobrze pamiętacie.

W drugie Pieseły wierzę całkiem mocno tak czy inaczej - na ziomkowanie z Marcusem czekam w tym miesiącu bardziej niż wielką przygodę z Final Fantasy XV, nawet jeśli japońszczyzna i moje nazwisko to logiczne połączenie na Polygamii (o Finala się boję po prostu). Dajmy sobie spokój z pre-orderami - często powtarza Maciu. I, jak widać, powoli dajemy.

Obraz

Bez komentarza nie pozostała także dobrze przyjęta, dużo aktualizacja do The Division. To kolejny po Wild Run (The Crew) przykład, że w przypadku tych multiplayerowych olbrzymów czasem warto poczekać. Łatka wybalansowała wiele wcześniejszych nierówności, rozkwasiła trochę bugów, usprawniła grę w trybie solo. W końcu, jak się nam próbuje wmówić, to najpopularniejszy jak na razie tytuł 2016 roku.

"Co próbujemy przez to pokazać" - powiedział Alain Martinez - "to fakt, że długi okres ulepszania gry jest dla nas kluczowy. Dlatego tak działamy z The Division. Myślę, że to dobrze robi marce, gdy pokazujemy klientom, że słuchamy ich i naprawdę sprawiamy, że gra staje się doskonalsza. To będzie bardzo wartościowe i dla gry, i dla następnych dodatków [planowane są jeszcze dwa duże, w przyszłym roku - dop.], i dla następnego tytułu".

The Division | Why YOU should COME BACK to The Division (Patch 1.4 Gameplay Improvements)

No i nie mogło zabraknąć choćby słowa o Assassin's Creed. Tym razem powtórka, bo podobne słowa już przywoływałem. "Gra zadebiutuje, gdy będzie gotowa. Widziałem ją. Wygląda dobrze" - krótko potwierdza Martinez. Czuję, że przerwa dobrze robi tej marce. W tym roku pójdziemy na Hasasyna do kina, wystarczy.

Adam Piechota

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Komentarze (2)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.