Ubisoft: sequele co 12-18 miesięcy

Ubisoft: sequele co 12‑18 miesięcy

Ubisoft: sequele co 12-18 miesięcy
marcindmjqtx
15.02.2010 13:00, aktualizacja: 08.01.2016 13:57

Częstotliwość wydawania następnych części cyklów to od dawna śliski temat. Niby wszyscy przyzwyczaili się, że co roku dostają nową Fifę od Electronic Arts czy Call of Duty od Activision, ale rzadko kiedy każda z corocznych odsłon gry jest na tym samym poziomie. Okazuje się, że jest jeszcze jeden wydawca, który uważa, że tak częste wydawanie sequeli jest świetnym pomysłem. Ubisoft.

Alain Corre, dyrektor Ubisoftu na Europę i Azję, zapytany przez Game Industry co sądzi o polityce corocznego wydawania kolejnych części serii przez EA i Activision odpowiedział:

Właściwie, to jesteśmy w trakcie przysposabiania się do tej samej strategii - dostarczania graczowi czegoś innowacyjnego co roku, co go zaskoczy i zadowoli. Możesz rozważać wydawanie kolejnych tytułów co 12-18 miesięcy, ale muszą być na tyle inne od poprzednich, abyś miał pewność, że nie zmęczysz marki czy użytkowników. Jako przykład udanego zastosowania tego podejścia w praktyce Corre podaje Call of Duty, które według niego "co roku jest coraz większym sukcesem, bez obniżania jakości".

Nie wątpię, że z biznesowego punktu widzenia ma to sens, ale nie można zapominać, że jednym z powodów olbrzymiego sukcesu Call of Duty 4: Modern Warfare był fakt, że seria odeszła w nim od zajechanych niemalże na śmierć realiów drugiej wojny światowej. Call of Duty: World at War sprzedało się świetnie, ale COD4 już nie przebiło.

W gruncie rzeczy częste wydawanie kolejnych odsłon jakiegoś cyklu to nie jest dla Ubisoftu nic nowego. Choćby w latach 2002 - 2006 wydali pięć różnych gier pod szyldem Splinter Cell, które, choć nie spadły poniżej pewnego poziomu, ich jakość mocno się różniła w zależności od tego, które studio się nimi zajmowało.

Wygląda na to, że w najbliższej przyszłości sequelowe przyspieszenie czeka Assassins's Creed - najnowszy tytuł z serii, choć na razie bez trójki na końcu, został zapowiedziany na ten rok. Niestety, nie każda firma może być śpiącym na worku mmo-złota Blizzardem, który robi gry tak wolno jak mu się podoba i wydaje je, kiedy chce.

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)