Ubisoft: Rentowne są tylko najbardziej znane marki

Allain Corre z Ubisoftu, w wywiadzie udzielnym GamesIndustry, stwierdził, że zyskowne są tylko najbardziej znane gry, te, które Amerykanie określają jako AAA. Oznacza to, że być może już niedługo mało kto będzie chciał inwestować w coś innego niż sprawdzone marki. Ubisoft już nie chce.

marcindmjqtx

01.09.2010 | aktual.: 06.01.2016 16:22

Corre przedstawia sprawę w sposób następujący:

Jeśli masz blockbustera, potrójne A, wyprodukowanie go kosztuje więcej pieniędzy, ale później masz większą szansę na dobry zysk, ponieważ wszystko koncentruje się wokół szczytu listy notowań. Do pewnego rozmiaru mniej ryzykowne staje się inwestowanie większych środków w jeden tytuł lub markę niż rozdrabnianie Twojej inwestycji na trzy lub cztery gry. To dlatego, że jeśli te trzy lub cztery gry nie okażą się być tytułami na najwyższym poziomie z pewnością stracisz pieniądze. Na pewno coś w tym jest, bo czy często zdarza się Wam kupować średnie tytuły zaraz po premierze? Takie, w które chcecie zagrać, ale Wiecie, że nie dadzą tyle radości co wyczekiwana nowa odsłona dobrze znanej gry? Corre zauważył zresztą w wywiadzie, że rynek nie wspiera już pełnej oferty produktów. Z drugiej jednak strony jeśli firmy z branży będą inwestować jedynie w sprawdzone rzeczy, to szybko zabraknie nam prawdziwych nowości i pewnie nastąpi przesyt znanymi i świetnymi, acz nieco nudnymi już grami.

Ten właśnie rynkowy trend sprawił, że R.U.S.E. będzie prawdopodobnie ostatnią nową marką Ubisoftu jaką zobaczymy na tej generacji konsol.

Aby ustanowić nową markę musisz w nią naprawdę dużo zainwestować, zwłaszcza w marketing, a jeśli dodasz naprawdę duże koszty produkcji do inwestycji w marketing i tak nie masz 100% pewności, że trafisz do zakładanej publiki, co jest konieczne do zwrotu poniesionych środków. Oznacza to, że Ubisoft przez jakiś czas będzie nas karmić wyłącznie kolejnymi sequelami.

Marcin Lewandowski

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościubisoftbranża
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.