Ubisoft: nowe konsole wpływają na kreatywność całej branży
Niektórzy uważają, że długi cykl życia konsol, to jednak nie jest najlepsza rzecz na świecie.
23.07.2012 | aktual.: 05.01.2016 16:41
Yves Guillemot, prezes i współzałożyciel Ubisoftu powiedział:
Zostaliśmy ukarani [spadającą sprzedażą gier - przyp. kmh] przez brak nowych konsol na rynku. Rozumiem, że producenci nie chcą ich zbyt często, ponieważ są drogie, ale to ważne dla całej branży aby mieć nowe konsole, bo to pomaga na kreatywność. Zostało kiedyś powiedziane, że w tej generacji konsol Ubisoft nie wprowadzi żadnej nowej "dużej" marki. Kolejne części Far Cry, Assassin's Creed i Splinter Cell tylko to potwierdzają. Teraz Guillemot upatruje w starcie nowej generacji konsol idealnego momentu na pojawienie się nowych serii:
Na końcu generacji konsol chcą nowych rzeczy, ale nie kupują ich aż tyle. Wiedzą, że ich znajomi będą grać w Call of Duty czy Assassin's Creed, więc kupują to. Koniec cyklu jest bardzo trudny. Dlatego też zdaniem Guillemot łatwiej jest przekonać ludzi do nowych gier, kiedy kupują je z nową konsolą - wszystko jest po prostu dla nich świeże.
Jeżeli nie podejmujesz ryzyka, ponieważ ludzie nie kupują, nie wprowadzasz nowych rzeczy. A jeśli nie wprowadzasz nowych rzeczy, klienci się nudzą. Póki co Ubisoft z nowych "dużych", wysokobudżetowych projektów zapowiedział Watch_dogs, rozgrywającą się w bardzo niedalekiej przyszłości (niektórzy uważają, że wręcz w teraźniejszości) gry akcji w otwartym świecie.
Źródło: Gamasutra
Konrad Hildebrand