Ubisoft najbardziej znienawidzonym przez Polaków twórcą gier

Lifestylowo-technologiczny serwis Rave Reviews przeanalizował opinie na temat różnych marek, pojawiające się na Twitterze. Wśród nich również te związane bezpośrednio z grami wideo.

Ubisoft najbardziej znienawidzonym przez Polaków twórcą gierAssassin's Creed Valhalla
35

Jak tłumaczą autorzy eksperymentu, bazował on na narzędziu analitycznym o nazwie SentiStrength. Zostało ono opracowane w 2010 roku w ramach unijnego projektu CyberEmotions i pozwala na automatyczną semantyczną analizę krótkich tekstów w języku angielskim. Program rozpoznaje ton wypowiedzi i ocenia ją w skali od -4 (najbardziej negatywna) do +4 (najbardziej pozytywna).

Rave Reviews najpierw wybrało 100 najpopularniejszych marek na świecie bazując na wynikach wyszukiwania Google, a później za pomocą SentiStrenght przeanalizowało ponad milion tweetów, w których pojawiały się ich nazwy.

Obraz

Jako najbardziej znienawidzoną markę twórcy raportu przyjęli określać tę, która miała największy odsetek negatywnych tweetów w największej liczbie krajów (nie zaś patrząc na bezwzględną liczbę tweetów). 

Największą antypatią liczoną w ten sposób bez względu na branżę okazało się "cieszyć" Sony, które miało największy odsetek negatywnych tweetów w aż 10 krajach - w tym w Rumunii, Grecji, na Węgrzech i w Austrii. W Polsce zaś najbardziej znienawidzona okazała się Tesla (będąca jednocześnie drugą najmniej lubianą firmą na świecie z największą negatywną liczbą tweetów w 7 krajach).

Jeżeli zaś ograniczyć się tylko do marek związanych z grami wideo i zastosować tę samą metrykę, to najbardziej znienawidzony okazał się Ubisoft. Miał on najwięcej negatywnych tweetów w aż 23 krajach - w tym w prawie całej Europie (włączając rodzimą Francję i Polskę), w Rosji, Brazylii i RPA. 

Obraz

Drugi w kolejności był Capcom (najbardziej nielubiany m.in. w Japonii, Hong Kongu, Argentynie i Chile). Najmniej negatywnych emocji wywołuje z kolei Nintendo, które znalazło się na szczycie rankingu jedynie w Norwegii. 

W podobny sposób Rave Reviews spojrzało na inne dziedziny. I tak najmniej lubianą firmą technologiczną okazał się Microsoft, a wśród fast foodów "wygrało" KFC.

Oczywiście wszystkie te rezultaty traktować należy z przymróżeniem oka i jako swego rodzaju ciekawostkę mówiącą bardziej o tym, na co ludzie lubią narzekać niż na ich decyzje zakupowe. Szczególnie, że nietrudno sobie wyobrazić dlaczego Sony, Ubisoft, Tesla czy Microsoft są wdzięcznymi celami twitterowych ataków. 

Tak czy inaczej jednak intrygujące.

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne