Ubisoft najbardziej znienawidzonym przez Polaków twórcą gier

Lifestylowo-technologiczny serwis Rave Reviews przeanalizował opinie na temat różnych marek, pojawiające się na Twitterze. Wśród nich również te związane bezpośrednio z grami wideo.

Assassin's Creed Valhalla
Assassin's Creed Valhalla

Jak tłumaczą autorzy eksperymentu, bazował on na narzędziu analitycznym o nazwie SentiStrength. Zostało ono opracowane w 2010 roku w ramach unijnego projektu CyberEmotions i pozwala na automatyczną semantyczną analizę krótkich tekstów w języku angielskim. Program rozpoznaje ton wypowiedzi i ocenia ją w skali od -4 (najbardziej negatywna) do +4 (najbardziej pozytywna).

Rave Reviews najpierw wybrało 100 najpopularniejszych marek na świecie bazując na wynikach wyszukiwania Google, a później za pomocą SentiStrenght przeanalizowało ponad milion tweetów, w których pojawiały się ich nazwy.

Obraz

Jako najbardziej znienawidzoną markę twórcy raportu przyjęli określać tę, która miała największy odsetek negatywnych tweetów w największej liczbie krajów (nie zaś patrząc na bezwzględną liczbę tweetów). 

Największą antypatią liczoną w ten sposób bez względu na branżę okazało się "cieszyć" Sony, które miało największy odsetek negatywnych tweetów w aż 10 krajach - w tym w Rumunii, Grecji, na Węgrzech i w Austrii. W Polsce zaś najbardziej znienawidzona okazała się Tesla (będąca jednocześnie drugą najmniej lubianą firmą na świecie z największą negatywną liczbą tweetów w 7 krajach).

Jeżeli zaś ograniczyć się tylko do marek związanych z grami wideo i zastosować tę samą metrykę, to najbardziej znienawidzony okazał się Ubisoft. Miał on najwięcej negatywnych tweetów w aż 23 krajach - w tym w prawie całej Europie (włączając rodzimą Francję i Polskę), w Rosji, Brazylii i RPA. 

Obraz

Drugi w kolejności był Capcom (najbardziej nielubiany m.in. w Japonii, Hong Kongu, Argentynie i Chile). Najmniej negatywnych emocji wywołuje z kolei Nintendo, które znalazło się na szczycie rankingu jedynie w Norwegii. 

W podobny sposób Rave Reviews spojrzało na inne dziedziny. I tak najmniej lubianą firmą technologiczną okazał się Microsoft, a wśród fast foodów "wygrało" KFC.

Oczywiście wszystkie te rezultaty traktować należy z przymróżeniem oka i jako swego rodzaju ciekawostkę mówiącą bardziej o tym, na co ludzie lubią narzekać niż na ich decyzje zakupowe. Szczególnie, że nietrudno sobie wyobrazić dlaczego Sony, Ubisoft, Tesla czy Microsoft są wdzięcznymi celami twitterowych ataków. 

Tak czy inaczej jednak intrygujące.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościubisoftsony
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (35)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.