W grze występują trzy cywilizacje - Europejczycy, Azjaci i Arabowie. Niektóre cechy maja wspólne, a inne są charakterystyczne dla danej cywilizacji. Wszystkie budowle i jednostki noszą znamiona cywilizacji do której należą.1. EUROPEJCZYCYa. JEDNOSTKI Wieśniak - powstaje w zamku. Może się poruszać, budować, przejmować budynki, atakować, naprawiać, zbierać surowce, eksplorować oraz przenosić złoto, kamienie, mięso, drewno, doić krowy i przekupywać jednostki.b. JEDNOSTKI BOJOWE Piechur - powstaje w koszarach. Może się poruszać, atakować, podnosić przedmioty, patrolować, stać na straży i eksplorować. Wekernik - powstaje w koszarach. Może się poruszać, atakować, podnosić przedmioty, patrolować stać na straży i eksplorować. Łucznik - powstaje koszarach. Może się poruszać, atakować, podnosić przedmioty, stać na straży i eksplorować. Pikinier - powstaje w koszarach. Może się poruszać, atakować, podnosić przedmioty, patrolować, stać na straży i eksplorować. Wymagane technologie: hartowanie żelaza w kuźni i halabarda. Rycerz - powstaje w koszarach. Może się poruszać, atakować, podnosić przedmioty, stać na straży i eksplorować. Wymagane technologie: zbroja płytowa z kuźni i stajnia. Strzelec - Może się poruszać, atakować, podnosić przedmioty, patrolować, stać na straży i eksplorować. Wymagane technologie: długi łuk z tartaku. Krzyżowiec - pchany potrzebą zorganizowania wyprawy krzyżowej. Może się poruszać, atakować, podnosić przedmioty, patrolować , stać na straży. Wymagane technologie: fanatyzm i wyprawa krzyżowa.c. JEDNOSTKI CYWILNE Mag - powstaje w wieży magów. Może się poruszać, atakować, rzucać piorunami, tworzyć golemy i rzucać niewidzialność na inne jednostki. Karawana - powstaje na rynku. Może się poruszać, handlować, załadowywać i wyładowywać jednostki oraz towary, i eksplorować. Wymagane technologie: Szlaki handlowe z gildii kupców. Kapłan - powstaje w kościele. Może się poruszać , eksplorować, uzdrawiać i błogosławić inne jednostki. Potrzebuje kościoła. Szpieg - powstaje w zamku. Może się poruszać, atakować, podnosić przedmioty, patrolować, stać na straży, eksplorować, podszywać się i ujawniać. Wymagana technologia :Szpiegostwo z katedry.d. POTWORY
Nietoperz - przywoływany przez magów. Może się poruszać, atakować, patrolować, stać na straży i eksplorować. Wymagana technologia : wzywanie nietoperzy. Kamienny Golem - przywoływany przez magów. Może się poruszać, atakować, patrolować, podnosić przedmioty, stać na straży i eksplorować. Wymagana technologia: wzywanie kamiennych golemów.e. BUDOWLE
Zamek - główna budowla królestwa. Tu powstają szpiedzy i wieśniacy. Przechowuje się surowce. Dostępne technologie: architektura, feudalizm i nauka. Dom - zwiększa limit populacji. Farma - miejsce gdzie przechowuje się żywność. Kiedy zastosujecie technologię Udomowiania, możecie tam produkować bydło. Dostępne technologie: Udomowianie i Płodozmian. Gospoda - w niej odbywa się hazard, wymiana surowców, wynajmowanie herosów i najemników Magazyn - tu przechowuje się żelazo i złoto. Dostępne technologie: więcej żelaza i złota Tartak - tu przechowuje się drewno. Dostępne technologie: długi łuk, piła i kusza. Kuźnia - Dostępne technologie: zbroja płytowa, zbroja łuskowa - kolczuga, hartowane żelazo - halabarda Warsztat - produkuje balisty, katapulty i ciężkie katapulty. Wymaga kowala. Dostępne technologie: inżynieria, baszta artyleryjska. Koszary - tu powstają jednostki bojowe Stajnia - bez niej nie można produkować konnych jednostek. Targ - tu odbywa się handel surowcami i powstają karawany handlowe. Wymagana jest gildia kupców. Fort - tu możecie leczyć swoje jednostki Port - produkujecie statki i możecie przechowywać ryby Katedra - dostępne technologie: Fanatyzm - Wyprawa Krzyżowa Inkwizycja, Szpiegostwo, Leczenie - Medycyna i Błogosławieństwo. Kościół - stąd pochodzą kapłani. Do jego budowy wymagana jest katedra. Gildia Wojowników - dostępne technologie: Bohaterstwo - Przywództwo, Taktyka Wojenna, Najemnicy - Misje Herosów, Taktyka Oblężnicza i Kulturystyka. Gildia Kupców - Dostępne technologie: Szlaki Handlowe - Kartografia, Lichwa - Hazard, Przechowywanie Zapasów, Przekupstwo, Podatki Handlowe. Niezbędna do budowania Targów. Wieżą Magów - stąd pochodzą magowie. Dostępne technologie: Nietoperze - Kamienne Golemy, Niewidzialność, Pioruny i Zamrożenie.2. AZJACI.a. JEDNOSTKI. Wieśniak - powstaje w zamku. Może się poruszać, budować, przejmować budynki, atakować, naprawiać, zbierać surowce, eksplorować oraz przenosić złoto, kamienie, mięso, drewno, doić krowy i przekupywać jednostki.b. JEDNOSTKI BOJOWE. Ronin - powstaje w koszarach. Może się poruszać stać na straży, patrolować, atakować i eksplorować. Łucznik - powstaje w koszarach. Może się poruszać, atakować, stać na straży eksplorować. Samuraj - powstaje w koszarach. Może się poruszać, atakować, podnosić przedmioty, stać na straży i eksplorować. Samuraj Konny - powstaje w koszarach. Może się poruszać, atakować, patrolować, stać na straży i eksplorować. Wymagane technologie: bushido z gildii wojowników i stajnia. Łucznik Konny - powstaje w koszarach. Może się poruszać, atakować, podnosić przedmioty, stać na straży i eksplorować. Wymagane technologie: jeździectwo z farmy i stajnia. Ninja - powstaje w zamku. Może się poruszać, atakować, podnosić przedmioty, stać na straży, maskować i popełniać zabójstwa. Wymagane technologie: ninja z Shao Lin. Rydwan Pancerny - powstaje w koszarach. Może się poruszać, eksplorować, atakować i stać na straży. Wymagane technologie: rydwan pancerny z kuźni.c. JEDNOSTKI CYWILNE. Mag - powstaje w wieży magów. Może się poruszać, atakować, zamieniać innych w kamień, wywoływać wiry, ogniste pociski, przywoływać smoki i zmieniać energię mana na doświadczenie. Kapłan - powstaje z mnicha. Może się poruszać, eksplorować, uzdrawiać jednostki i błogosławić. Wymaga kościoła. Mnich - powstaje w klasztorze. Może się poruszać, eksplorować, atakować, patrolować i stać na straży.d. POTWORY. Smok - przywoływany przez magów. Może się poruszać, atakować, stać na straży, patrolować i eksplorować.e. BUDOWLE. Zamek - główna budowla królestwa. W nim powstają wieśniacy i szpiedzy. Tam też przechowuje się surowce. Dostępne technologie: nauka, buddyzm, architektura - wielki mur, feudalizm. Dom - zwiększa populację. Farma - tu przechowuje się żywność. Po zastosowaniu technologii Udomowiania można w niej produkować bydło. Dostępne technologie: Udomowianie i Płodozmian, Irygacja, Jeździectwo. Gospoda - tu odbywa się hazard, wymiana surowców, wynajmowanie herosów i najemników. Magazyn - tu przechowuje się żelazo i złoto. Dostępne technologie: więcej żelaza i złota. Tartak - tu przechowuje się drewno. Dostępne technologie: Piła i Kusza. Kuźnia - Dostępne technologie: Hartowanie Żelaza, Zbroja Łuskowa - Kolczuga i Rydwan Pancerny. Warsztat - produkuje balisty, katapulty i ciężkie katapulty. Wymaga kowala. Dostępne technologie: Inżynieria i Baszta Artyleryjska. Koszary - tu powstają nowe jednostki bojowe. Stajnia - bez niej nie będzie produkcji koni. Targ - tu tej można pohandlować surowcami. Powstają także karawany handlowe. Wymagana jest Gildia Kupców. Fort - tutaj można leczyć jednostki bojowe. Port - tu produkuje się statki i przechowuje ryby. Dostępne technologie: Abordaż - Piractwo. Shaolin - dostępne technologie: Medytacja - Filozofia, Kung Fu - Mistrzostwo - Turnieje - Ninja, Leczenie - Medycyna. Wymagane technologie: Buddyzm. Klasztor - tu powstają mnisi. Wymagane technologie: Shaolin. Gildia Wojowników - dostępne technologie: Bushido, Bohaterstwo - Przywództwo - Honor, Taktyka Wojenna - Księga Sun Tzu, Najemnicy - Misje Herosów, Taktyka Oblężnicza. Wymaga kuźni. Gildia Kupców - dostępne technologie: Szlaki Handlowe, Lichwa - Banki, Złotnictwo, Chemia - Proch Strzelniczy - Rakiety, Przechowywanie Zapasów - Owoce Morza. Wymaga Gospody. Wieża Magów - stąd pochodzą magowie. Dostępne technologie: Koncentracja - Hipnoza, Wir, Ognisty Pocisk - Smok, Petryfikacja. Baszta Rakietowa - może atakować, odpowiadać ogniem, wstrzymywać ogień. Wymagane technologie: Baszta Rakietowa.3. ARABOWIEa. JEDNOSTKI Wieśniak - powstaje w zamku. Może się poruszać, budować, przejmować budynki, atakować, naprawiać, zbierać surowce, eksplorować oraz przenosić złoto, kamienie, mięso, drewno, doić krowy i przekupywać jednostki.b. JEDNOSTKI BOJOWE Piechur - powstaje w koszarach. Może patrolować, stać na straży, atakować, podnosić i eksplorować. Łucznik - powstaje w koszarach. Może patrolować, poruszać się, atakować, podnosić przedmioty, stać na straży i eksplorować. Wojownik Dżihadu - powstaje z wieśniaka dzięki zastosowaniu technologii fanatyzmu - dżihad. Może się poruszać, atakować, podnosić przedmioty, patrolować, stać na straży i eksplorować. Konnica - powstaje w koszarach. Może się poruszać, atakować, podnosić przedmioty, patrolować, stać na straży i eksplorować. Wymagane technologie: Stajnia. Łucznik Konny - powstaje w koszarach. Może się poruszać, atakować, podnosić przedmioty, patrolować, stać na straży i eksplorować. Wymagane technologie: Jeździectwo z Farmy i Stajnia. Oszczepnik - powstaje w koszarach. Może się poruszać, atakować, podnosić przedmioty, patrolować, stać na straży i eksplorować. Wymagane technologie: Halabarda z Kuźni. Satrapa - powstaje w koszarach. Może się poruszać, atakować, podnosić przedmioty, patrolować, stać na straży i eksplorować. Wymagane technologie: Jatagan z kuźni. Janczar - powstaje w koszarach. Może się poruszać, atakować, podnosić przedmioty, patrolować, stać na straży i eksplorowaćc. JEDNOSTKI CYWILNE Mag - powstaje w wieży magów. Może się poruszać, atakować, tworzyć magiczny dywan., ożywiać umarłych, tworzyć dżiny, magiczną wizję i ognisty deszcz. Karawana - powstaje na targu. Może się poruszać, handlować, załadowywać i rozładowywać inne jednostki i surowce, oraz eksplorować. Wymagane technologie: Szlaki Handlowe z Gildii Kupieckiej. Kapłan - powstaje w kościele. Może się poruszać, eksplorować, uzdrawiać inne jednostki, udzielać błogosławieństwa i odprawiać egzorcyzmy. Szpieg - powstaje w zamku. Może się poruszać, atakować, podnosić przedmioty, stać na straży, eksplorować, podszywać się i ujawniać.d. POTWORY Latający Dywan - tworzony przez maga. Może się poruszać, atakować, załadować i rozładowywać jednostki i eksplorować. Wymagane technologie: Latający Dywan. Dżin - tworzony przez mag. Może się poruszać, atakować, załadowywać i rozładowywać inne jednostki oraz eksplorować. Wymagane technologie: Latający Dywan.e. BUDYNKI Zamek - główna budowla królestwa. W nim powstają wieśniacy i szpiedzy. Tu przechowuje się surowce. Dostępne technologie: Nauka, Architektura i Feudalizm - Niewolnictwo. Dom - zwiększa limit populacji. Farma - miejsce, gdzie przechowuje się żywność. Po zastosowaniu technologii Udomowiania można w niej produkować bydło. Dostępne technologie: Udomowianie - Ujeżdżanie, Płodozmian, Kradzież bydła, Jeździectwo. Gospoda - w niej odbywa się hazard oraz wynajem herosów i najemników. Magazyn - w nim przechowuje się żelazo, kamień i złoto. Tartak - tu przechowuje się drewno. Dostępne technologie: Piła i Kusza. Kuźnia - dostępne technologie: Hartowanie Żelaza, Jatagan, Halabarda, Zbroja Łuskowa i Kolczuga. Warsztat - produkuje balisty, katapulty i ciężkie katapulty. Wymaga kowala. Dostępne technologie: Inżynieria i Baszta Artyleryjska. Koszary - tu powstają jednostki bojowe. Stajnia - bez niej nie ma jednostek konnych. Targ - tu odbywa się handel surowcami i powstają karawany handlowe. Wymagana jest Gildia Kupców. Fort - tu można leczyć jednostki bojowe. Port - tu produkuje się statki i przechowuje ryby. Dostępne technologie: Desant, Abordaż - Piractwo. Meczet - dostępne technologie: Dżihad, Szpiegostwo, Uzdrawianie, Błogosławieństwo. Kościół - stąd pochodzą kapłani. Wymaga Meczetu. Gildia Wojowników - dostępne technologie: Braterstwo - Szlachectwo - Honor, Sztuka Prowadzenia Wojny, Najemnicy - Misje Herosów - Sława, Jazda na Koniach - Janczarzy, Kulturystyka. Gildia Kupców - dostępne technologie: Lichwa - Hazard, Szlaki Handlowe - Kartografia, Składowanie Zapasów, Przekupstwo, Wzbogacanie Rudy. Wieża Magów - stąd pochodzą Magowie. Dostępne technologie: Latający Dywan - Dżin, Czarna Magia, Ognisty Deszcz, Magiczna Wizja, Nekromancja. Warsztat Magów - tu powstają magiczne przedmioty. Wymagane technologie: Czarna Magia z Wieży Magów. 4. JEDNOSTKI OGÓLNODOSTĘPNEa. JEDNOSTKI Krowa - powstaje na farmie. Wymagane technologie: Udomowienie z Farmy. Krasnolud - powstaje w magicznych wrotach. Może się poruszać, atakować, podnosić przedmioty, patrolować, stać na straży. Ork - powstaje w magicznych wrotach. Może się poruszać, atakować, podnosić przedmioty, patrolować, stać na straży.b. BUDOWLE Pole - pozwala na produkcję żywności. Manekin - pozwala na zwiększanie doświadczenia jednostek. Wymagane technologie: Taktyka Wojenna. Most - Wymagana technologia: Architektura z Zamku. Drewniany Mur - dostępne ulepszenia: Kamienny Mur. Kamienny Mur - Wymagane technologie: Architektura z Zamku. Wieża - może atakować. Dostępne ulepszenia: Strażnica. Strażnica - ulepszona Wieża Drewniana. Może atakować. Dostępne ulepszenia: Baszta. Baszta - ulepszona drewniana strażnica. Może atakować. Dostępne ulepszenia: Baszta Artyleryjska. Baszta Artyleryjska - Ulepszona Kamienna Wieża. Może atakować, odpowiadać ogniem, wstrzymywać ogień. Wymagane technologie: Baszta Artyleryjska z Warsztatu. Drewniana Brama - może być otwarta lub zamknięta. Dostępne ulepszenia: Kamienna Brama. Kamienna Brama - Wymagane technologie: Architektura z Zamku. Magiczne Wrota - stają się wasze, gdy jakakolwiek jednostka je odnajdzie i dotknie. Pozwala na wzywanie krasnoludów, orków, duchów i szkieletów Galeon - powstaje w porcie. Może się przemieszczać, atakować, załadowywać i rozładowywać jednostki, handlować i ulepszać swoje działa. Wymagane technologie: Kartografia. Fregata - powstaje w porcie. Może się przemieszczać, atakować, załadować i wyładowywać jednostki, handlować i ulepszać swoje działa. Karaka - powstaje w porcie. Może się przemieszczać, atakować, załadowywać i rozładowywać jednostki, handlować i ulepszać swoje działa. Łódź Rybacka - powstaje w porcie. Może się przemieszczać, zarzucać sieci i zatrzymywać.Mam nadzieję, że te kilka porad ułatwi wam życie w grze TZAR.Kowal.