Tzar: Ciężar Korony (The Burder of the Crown)

Tzar: Ciężar Korony (The Burder of the Crown)

Ebrio
SKOMENTUJ

W grze występują trzy cywilizacje - Europejczycy, Azjaci i Arabowie. Niektóre cechy maja wspólne, a inne są charakterystyczne dla danej cywilizacji. Wszystkie budowle i jednostki noszą znamiona cywilizacji do której należą.1. EUROPEJCZYCYa. JEDNOSTKI Wieśniak - powstaje w zamku. Może się poruszać, budować, przejmować budynki, atakować, naprawiać, zbierać surowce, eksplorować oraz przenosić złoto, kamienie, mięso, drewno, doić krowy i przekupywać jednostki.b. JEDNOSTKI BOJOWE Piechur - powstaje w koszarach. Może się poruszać, atakować, podnosić przedmioty, patrolować, stać na straży i eksplorować. Wekernik - powstaje w koszarach. Może się poruszać, atakować, podnosić przedmioty, patrolować stać na straży i eksplorować. Łucznik - powstaje koszarach. Może się poruszać, atakować, podnosić przedmioty, stać na straży i eksplorować. Pikinier - powstaje w koszarach. Może się poruszać, atakować, podnosić przedmioty, patrolować, stać na straży i eksplorować. Wymagane technologie: hartowanie żelaza w kuźni i halabarda. Rycerz - powstaje w koszarach. Może się poruszać, atakować, podnosić przedmioty, stać na straży i eksplorować. Wymagane technologie: zbroja płytowa z kuźni i stajnia. Strzelec - Może się poruszać, atakować, podnosić przedmioty, patrolować, stać na straży i eksplorować. Wymagane technologie: długi łuk z tartaku. Krzyżowiec - pchany potrzebą zorganizowania wyprawy krzyżowej. Może się poruszać, atakować, podnosić przedmioty, patrolować , stać na straży. Wymagane technologie: fanatyzm i wyprawa krzyżowa.c. JEDNOSTKI CYWILNE Mag - powstaje w wieży magów. Może się poruszać, atakować, rzucać piorunami, tworzyć golemy i rzucać niewidzialność na inne jednostki. Karawana - powstaje na rynku. Może się poruszać, handlować, załadowywać i wyładowywać jednostki oraz towary, i eksplorować. Wymagane technologie: Szlaki handlowe z gildii kupców. Kapłan - powstaje w kościele. Może się poruszać , eksplorować, uzdrawiać i błogosławić inne jednostki. Potrzebuje kościoła. Szpieg - powstaje w zamku. Może się poruszać, atakować, podnosić przedmioty, patrolować, stać na straży, eksplorować, podszywać się i ujawniać. Wymagana technologia :Szpiegostwo z katedry.d. POTWORY

Nietoperz - przywoływany przez magów. Może się poruszać, atakować, patrolować, stać na straży i eksplorować. Wymagana technologia : wzywanie nietoperzy. Kamienny Golem - przywoływany przez magów. Może się poruszać, atakować, patrolować, podnosić przedmioty, stać na straży i eksplorować. Wymagana technologia: wzywanie kamiennych golemów.e. BUDOWLE

Zamek - główna budowla królestwa. Tu powstają szpiedzy i wieśniacy. Przechowuje się surowce. Dostępne technologie: architektura, feudalizm i nauka. Dom - zwiększa limit populacji. Farma - miejsce gdzie przechowuje się żywność. Kiedy zastosujecie technologię Udomowiania, możecie tam produkować bydło. Dostępne technologie: Udomowianie i Płodozmian. Gospoda - w niej odbywa się hazard, wymiana surowców, wynajmowanie herosów i najemników Magazyn - tu przechowuje się żelazo i złoto. Dostępne technologie: więcej żelaza i złota Tartak - tu przechowuje się drewno. Dostępne technologie: długi łuk, piła i kusza. Kuźnia - Dostępne technologie: zbroja płytowa, zbroja łuskowa - kolczuga, hartowane żelazo - halabarda Warsztat - produkuje balisty, katapulty i ciężkie katapulty. Wymaga kowala. Dostępne technologie: inżynieria, baszta artyleryjska. Koszary - tu powstają jednostki bojowe Stajnia - bez niej nie można produkować konnych jednostek. Targ - tu odbywa się handel surowcami i powstają karawany handlowe. Wymagana jest gildia kupców. Fort - tu możecie leczyć swoje jednostki Port - produkujecie statki i możecie przechowywać ryby Katedra - dostępne technologie: Fanatyzm - Wyprawa Krzyżowa Inkwizycja, Szpiegostwo, Leczenie - Medycyna i Błogosławieństwo. Kościół - stąd pochodzą kapłani. Do jego budowy wymagana jest katedra. Gildia Wojowników - dostępne technologie: Bohaterstwo - Przywództwo, Taktyka Wojenna, Najemnicy - Misje Herosów, Taktyka Oblężnicza i Kulturystyka. Gildia Kupców - Dostępne technologie: Szlaki Handlowe - Kartografia, Lichwa - Hazard, Przechowywanie Zapasów, Przekupstwo, Podatki Handlowe. Niezbędna do budowania Targów. Wieżą Magów - stąd pochodzą magowie. Dostępne technologie: Nietoperze - Kamienne Golemy, Niewidzialność, Pioruny i Zamrożenie.2. AZJACI.a. JEDNOSTKI. Wieśniak - powstaje w zamku. Może się poruszać, budować, przejmować budynki, atakować, naprawiać, zbierać surowce, eksplorować oraz przenosić złoto, kamienie, mięso, drewno, doić krowy i przekupywać jednostki.b. JEDNOSTKI BOJOWE. Ronin - powstaje w koszarach. Może się poruszać stać na straży, patrolować, atakować i eksplorować. Łucznik - powstaje w koszarach. Może się poruszać, atakować, stać na straży eksplorować. Samuraj - powstaje w koszarach. Może się poruszać, atakować, podnosić przedmioty, stać na straży i eksplorować. Samuraj Konny - powstaje w koszarach. Może się poruszać, atakować, patrolować, stać na straży i eksplorować. Wymagane technologie: bushido z gildii wojowników i stajnia. Łucznik Konny - powstaje w koszarach. Może się poruszać, atakować, podnosić przedmioty, stać na straży i eksplorować. Wymagane technologie: jeździectwo z farmy i stajnia. Ninja - powstaje w zamku. Może się poruszać, atakować, podnosić przedmioty, stać na straży, maskować i popełniać zabójstwa. Wymagane technologie: ninja z Shao Lin. Rydwan Pancerny - powstaje w koszarach. Może się poruszać, eksplorować, atakować i stać na straży. Wymagane technologie: rydwan pancerny z kuźni.c. JEDNOSTKI CYWILNE. Mag - powstaje w wieży magów. Może się poruszać, atakować, zamieniać innych w kamień, wywoływać wiry, ogniste pociski, przywoływać smoki i zmieniać energię mana na doświadczenie. Kapłan - powstaje z mnicha. Może się poruszać, eksplorować, uzdrawiać jednostki i błogosławić. Wymaga kościoła. Mnich - powstaje w klasztorze. Może się poruszać, eksplorować, atakować, patrolować i stać na straży.d. POTWORY. Smok - przywoływany przez magów. Może się poruszać, atakować, stać na straży, patrolować i eksplorować.e. BUDOWLE. Zamek - główna budowla królestwa. W nim powstają wieśniacy i szpiedzy. Tam też przechowuje się surowce. Dostępne technologie: nauka, buddyzm, architektura - wielki mur, feudalizm. Dom - zwiększa populację. Farma - tu przechowuje się żywność. Po zastosowaniu technologii Udomowiania można w niej produkować bydło. Dostępne technologie: Udomowianie i Płodozmian, Irygacja, Jeździectwo. Gospoda - tu odbywa się hazard, wymiana surowców, wynajmowanie herosów i najemników. Magazyn - tu przechowuje się żelazo i złoto. Dostępne technologie: więcej żelaza i złota. Tartak - tu przechowuje się drewno. Dostępne technologie: Piła i Kusza. Kuźnia - Dostępne technologie: Hartowanie Żelaza, Zbroja Łuskowa - Kolczuga i Rydwan Pancerny. Warsztat - produkuje balisty, katapulty i ciężkie katapulty. Wymaga kowala. Dostępne technologie: Inżynieria i Baszta Artyleryjska. Koszary - tu powstają nowe jednostki bojowe. Stajnia - bez niej nie będzie produkcji koni. Targ - tu tej można pohandlować surowcami. Powstają także karawany handlowe. Wymagana jest Gildia Kupców. Fort - tutaj można leczyć jednostki bojowe. Port - tu produkuje się statki i przechowuje ryby. Dostępne technologie: Abordaż - Piractwo. Shaolin - dostępne technologie: Medytacja - Filozofia, Kung Fu - Mistrzostwo - Turnieje - Ninja, Leczenie - Medycyna. Wymagane technologie: Buddyzm. Klasztor - tu powstają mnisi. Wymagane technologie: Shaolin. Gildia Wojowników - dostępne technologie: Bushido, Bohaterstwo - Przywództwo - Honor, Taktyka Wojenna - Księga Sun Tzu, Najemnicy - Misje Herosów, Taktyka Oblężnicza. Wymaga kuźni. Gildia Kupców - dostępne technologie: Szlaki Handlowe, Lichwa - Banki, Złotnictwo, Chemia - Proch Strzelniczy - Rakiety, Przechowywanie Zapasów - Owoce Morza. Wymaga Gospody. Wieża Magów - stąd pochodzą magowie. Dostępne technologie: Koncentracja - Hipnoza, Wir, Ognisty Pocisk - Smok, Petryfikacja. Baszta Rakietowa - może atakować, odpowiadać ogniem, wstrzymywać ogień. Wymagane technologie: Baszta Rakietowa.3. ARABOWIEa. JEDNOSTKI Wieśniak - powstaje w zamku. Może się poruszać, budować, przejmować budynki, atakować, naprawiać, zbierać surowce, eksplorować oraz przenosić złoto, kamienie, mięso, drewno, doić krowy i przekupywać jednostki.b. JEDNOSTKI BOJOWE Piechur - powstaje w koszarach. Może patrolować, stać na straży, atakować, podnosić i eksplorować. Łucznik - powstaje w koszarach. Może patrolować, poruszać się, atakować, podnosić przedmioty, stać na straży i eksplorować. Wojownik Dżihadu - powstaje z wieśniaka dzięki zastosowaniu technologii fanatyzmu - dżihad. Może się poruszać, atakować, podnosić przedmioty, patrolować, stać na straży i eksplorować. Konnica - powstaje w koszarach. Może się poruszać, atakować, podnosić przedmioty, patrolować, stać na straży i eksplorować. Wymagane technologie: Stajnia. Łucznik Konny - powstaje w koszarach. Może się poruszać, atakować, podnosić przedmioty, patrolować, stać na straży i eksplorować. Wymagane technologie: Jeździectwo z Farmy i Stajnia. Oszczepnik - powstaje w koszarach. Może się poruszać, atakować, podnosić przedmioty, patrolować, stać na straży i eksplorować. Wymagane technologie: Halabarda z Kuźni. Satrapa - powstaje w koszarach. Może się poruszać, atakować, podnosić przedmioty, patrolować, stać na straży i eksplorować. Wymagane technologie: Jatagan z kuźni. Janczar - powstaje w koszarach. Może się poruszać, atakować, podnosić przedmioty, patrolować, stać na straży i eksplorowaćc. JEDNOSTKI CYWILNE Mag - powstaje w wieży magów. Może się poruszać, atakować, tworzyć magiczny dywan., ożywiać umarłych, tworzyć dżiny, magiczną wizję i ognisty deszcz. Karawana - powstaje na targu. Może się poruszać, handlować, załadowywać i rozładowywać inne jednostki i surowce, oraz eksplorować. Wymagane technologie: Szlaki Handlowe z Gildii Kupieckiej. Kapłan - powstaje w kościele. Może się poruszać, eksplorować, uzdrawiać inne jednostki, udzielać błogosławieństwa i odprawiać egzorcyzmy. Szpieg - powstaje w zamku. Może się poruszać, atakować, podnosić przedmioty, stać na straży, eksplorować, podszywać się i ujawniać.d. POTWORY Latający Dywan - tworzony przez maga. Może się poruszać, atakować, załadować i rozładowywać jednostki i eksplorować. Wymagane technologie: Latający Dywan. Dżin - tworzony przez mag. Może się poruszać, atakować, załadowywać i rozładowywać inne jednostki oraz eksplorować. Wymagane technologie: Latający Dywan.e. BUDYNKI Zamek - główna budowla królestwa. W nim powstają wieśniacy i szpiedzy. Tu przechowuje się surowce. Dostępne technologie: Nauka, Architektura i Feudalizm - Niewolnictwo. Dom - zwiększa limit populacji. Farma - miejsce, gdzie przechowuje się żywność. Po zastosowaniu technologii Udomowiania można w niej produkować bydło. Dostępne technologie: Udomowianie - Ujeżdżanie, Płodozmian, Kradzież bydła, Jeździectwo. Gospoda - w niej odbywa się hazard oraz wynajem herosów i najemników. Magazyn - w nim przechowuje się żelazo, kamień i złoto. Tartak - tu przechowuje się drewno. Dostępne technologie: Piła i Kusza. Kuźnia - dostępne technologie: Hartowanie Żelaza, Jatagan, Halabarda, Zbroja Łuskowa i Kolczuga. Warsztat - produkuje balisty, katapulty i ciężkie katapulty. Wymaga kowala. Dostępne technologie: Inżynieria i Baszta Artyleryjska. Koszary - tu powstają jednostki bojowe. Stajnia - bez niej nie ma jednostek konnych. Targ - tu odbywa się handel surowcami i powstają karawany handlowe. Wymagana jest Gildia Kupców. Fort - tu można leczyć jednostki bojowe. Port - tu produkuje się statki i przechowuje ryby. Dostępne technologie: Desant, Abordaż - Piractwo. Meczet - dostępne technologie: Dżihad, Szpiegostwo, Uzdrawianie, Błogosławieństwo. Kościół - stąd pochodzą kapłani. Wymaga Meczetu. Gildia Wojowników - dostępne technologie: Braterstwo - Szlachectwo - Honor, Sztuka Prowadzenia Wojny, Najemnicy - Misje Herosów - Sława, Jazda na Koniach - Janczarzy, Kulturystyka. Gildia Kupców - dostępne technologie: Lichwa - Hazard, Szlaki Handlowe - Kartografia, Składowanie Zapasów, Przekupstwo, Wzbogacanie Rudy. Wieża Magów - stąd pochodzą Magowie. Dostępne technologie: Latający Dywan - Dżin, Czarna Magia, Ognisty Deszcz, Magiczna Wizja, Nekromancja. Warsztat Magów - tu powstają magiczne przedmioty. Wymagane technologie: Czarna Magia z Wieży Magów. 4. JEDNOSTKI OGÓLNODOSTĘPNEa. JEDNOSTKI Krowa - powstaje na farmie. Wymagane technologie: Udomowienie z Farmy. Krasnolud - powstaje w magicznych wrotach. Może się poruszać, atakować, podnosić przedmioty, patrolować, stać na straży. Ork - powstaje w magicznych wrotach. Może się poruszać, atakować, podnosić przedmioty, patrolować, stać na straży.b. BUDOWLE Pole - pozwala na produkcję żywności. Manekin - pozwala na zwiększanie doświadczenia jednostek. Wymagane technologie: Taktyka Wojenna. Most - Wymagana technologia: Architektura z Zamku. Drewniany Mur - dostępne ulepszenia: Kamienny Mur. Kamienny Mur - Wymagane technologie: Architektura z Zamku. Wieża - może atakować. Dostępne ulepszenia: Strażnica. Strażnica - ulepszona Wieża Drewniana. Może atakować. Dostępne ulepszenia: Baszta. Baszta - ulepszona drewniana strażnica. Może atakować. Dostępne ulepszenia: Baszta Artyleryjska. Baszta Artyleryjska - Ulepszona Kamienna Wieża. Może atakować, odpowiadać ogniem, wstrzymywać ogień. Wymagane technologie: Baszta Artyleryjska z Warsztatu. Drewniana Brama - może być otwarta lub zamknięta. Dostępne ulepszenia: Kamienna Brama. Kamienna Brama - Wymagane technologie: Architektura z Zamku. Magiczne Wrota - stają się wasze, gdy jakakolwiek jednostka je odnajdzie i dotknie. Pozwala na wzywanie krasnoludów, orków, duchów i szkieletów Galeon - powstaje w porcie. Może się przemieszczać, atakować, załadowywać i rozładowywać jednostki, handlować i ulepszać swoje działa. Wymagane technologie: Kartografia. Fregata - powstaje w porcie. Może się przemieszczać, atakować, załadować i wyładowywać jednostki, handlować i ulepszać swoje działa. Karaka - powstaje w porcie. Może się przemieszczać, atakować, załadowywać i rozładowywać jednostki, handlować i ulepszać swoje działa. Łódź Rybacka - powstaje w porcie. Może się przemieszczać, zarzucać sieci i zatrzymywać.Mam nadzieję, że te kilka porad ułatwi wam życie w grze TZAR.Kowal.

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne