Tyrania Smoków w Neverwinter. Nowy dodatek oraz zapowiedź wersji na Xbox One
Na konsolową wersję gry przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać, ale dodatek czai się tuż za rogiem. Smoczym rogiem.
Do Neverwintera wracam dość regularnie. Kolejne moduły i duże łatki z zawartością potrafią dostarczyć sporo zabawy, a pojawiają się często. Sama gra przyjęła się niestety średnio, ale moim zdaniem to jedno z ciekawszych mmo na rynku. Darmowa formuła kalana jest co prawda wątpliwym sklepikiem z dobrami za prawdziwą walutę i ogólną polityką Perfect World (wydawcy i patrona Neverwinter), ale z powodzeniem można odkrywać fantastyczny świat i cieszyć się dynamiczną rozgrywką bez wydania złotówki. Dla fanów klimatów Dungeons & Dragons to, moim skromnym zdaniem, pozycja obowiązkowa.
Niezmiernie cieszy mnie więc fakt, że 14 sierpnia dane mi będzie znów zanurzyć się w Zapomniane Krainy przy okazji nowego modułu do gry - Tyranny Of Dragons. Dodatek pozwoli graczom wcielić się w jakże wyczekiwanego Czarnoksiężnika Plagi (Scourge Warlock) i nową rasę - Drakonów. Ci ostatni dostępni są jednak po wykupieniu specjalnego pakietu (dziękuję, Perfect World...), ale nie zdziwiłbym się, gdyby za jakiś czas rasa została odblokowana dla wszystkich - podobnie było przecież z Drowami przy okazji premiery. Prócz tego otrzymamy nowe lokacje oraz linię fabularną, w której przyjdzie nam sprzymierzyć się z Harfiarzami, smokami lub Zhentari i rozwikłać plany Smoczego Kultu. Twórcy obiecują też więcej starć z wielkimi gadami, które do tej pory miały miejsce dopiero na wyższych poziomach.
Dobrą wiadomością jest również to, że Neverwinter trafi na Xbox One. Konsolowa wersja pojawi się na jesień w Chinach, a światową premierę przewiduje na pierwsza połowę 2015 roku. Ofensywa na inne niż PC platformy wcale mnie nie dziwi - system walki w Neverwinter aż prosi się o lepszą synergię z padami. Wersja na Xbox One ma zawierać wszystkie dostępne rasy oraz klasy, natomiast niektóre z kampanii fabularnych zostaną rozłożone w czasie i pojawią się nieco później, niż w wersji na PC. Bałagan w interfejsie ma zostać sprzątnięty poprzez wprowadzenie paska zadań, który ułatwi graczom dostęp do poszczególnych opcji i okienek. Taki krok przydałby się również na komputerach osobistych. Czy Crytpic Studio zdecyduje się na premierę również na inne platformy? Ciężko powiedzieć, chociaż w informacja prasowa kilka razy wspomina o konsolach w liczbie mnogiej.
Dobrze wiedzieć, że gra pewnie stoi na konkurencyjnym rynku gier sieciowych. Polityka Perfect World jest bardzo kontrowersyjna i nastawiona na opróżnianie portfeli graczy, ale świetna zawartość fabularna Neverwinter nie jest w żaden sposób blokowana przez mikropłatności. Jeżeli nie dane wam było zagrać - polecam. Fantastyczny system walki, ciekawe lokacje i klimat D&D zapewniają zabawę na wiele, wiele godzin. Tym bardziej, że Neverwinter jest w tej chwili jedyną okazją do zwiedzenia Zapomnianych Krain, nie licząc nostalgicznych powrotów do Icewind Dale, czy Baldur's Gate.
[źródło: neverwinter]
Karol Kała