Tyrania Smoków w Neverwinter. Nowy dodatek oraz zapowiedź wersji na Xbox One
Na konsolową wersję gry przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać, ale dodatek czai się tuż za rogiem. Smoczym rogiem.
30.07.2014 | aktual.: 05.01.2016 15:33
Do Neverwintera wracam dość regularnie. Kolejne moduły i duże łatki z zawartością potrafią dostarczyć sporo zabawy, a pojawiają się często. Sama gra przyjęła się niestety średnio, ale moim zdaniem to jedno z ciekawszych mmo na rynku. Darmowa formuła kalana jest co prawda wątpliwym sklepikiem z dobrami za prawdziwą walutę i ogólną polityką Perfect World (wydawcy i patrona Neverwinter), ale z powodzeniem można odkrywać fantastyczny świat i cieszyć się dynamiczną rozgrywką bez wydania złotówki. Dla fanów klimatów Dungeons & Dragons to, moim skromnym zdaniem, pozycja obowiązkowa.
Niezmiernie cieszy mnie więc fakt, że 14 sierpnia dane mi będzie znów zanurzyć się w Zapomniane Krainy przy okazji nowego modułu do gry - Tyranny Of Dragons. Dodatek pozwoli graczom wcielić się w jakże wyczekiwanego Czarnoksiężnika Plagi (Scourge Warlock) i nową rasę - Drakonów. Ci ostatni dostępni są jednak po wykupieniu specjalnego pakietu (dziękuję, Perfect World...), ale nie zdziwiłbym się, gdyby za jakiś czas rasa została odblokowana dla wszystkich - podobnie było przecież z Drowami przy okazji premiery. Prócz tego otrzymamy nowe lokacje oraz linię fabularną, w której przyjdzie nam sprzymierzyć się z Harfiarzami, smokami lub Zhentari i rozwikłać plany Smoczego Kultu. Twórcy obiecują też więcej starć z wielkimi gadami, które do tej pory miały miejsce dopiero na wyższych poziomach.
Dobrą wiadomością jest również to, że Neverwinter trafi na Xbox One. Konsolowa wersja pojawi się na jesień w Chinach, a światową premierę przewiduje na pierwsza połowę 2015 roku. Ofensywa na inne niż PC platformy wcale mnie nie dziwi - system walki w Neverwinter aż prosi się o lepszą synergię z padami. Wersja na Xbox One ma zawierać wszystkie dostępne rasy oraz klasy, natomiast niektóre z kampanii fabularnych zostaną rozłożone w czasie i pojawią się nieco później, niż w wersji na PC. Bałagan w interfejsie ma zostać sprzątnięty poprzez wprowadzenie paska zadań, który ułatwi graczom dostęp do poszczególnych opcji i okienek. Taki krok przydałby się również na komputerach osobistych. Czy Crytpic Studio zdecyduje się na premierę również na inne platformy? Ciężko powiedzieć, chociaż w informacja prasowa kilka razy wspomina o konsolach w liczbie mnogiej.
Dobrze wiedzieć, że gra pewnie stoi na konkurencyjnym rynku gier sieciowych. Polityka Perfect World jest bardzo kontrowersyjna i nastawiona na opróżnianie portfeli graczy, ale świetna zawartość fabularna Neverwinter nie jest w żaden sposób blokowana przez mikropłatności. Jeżeli nie dane wam było zagrać - polecam. Fantastyczny system walki, ciekawe lokacje i klimat D&D zapewniają zabawę na wiele, wiele godzin. Tym bardziej, że Neverwinter jest w tej chwili jedyną okazją do zwiedzenia Zapomnianych Krain, nie licząc nostalgicznych powrotów do Icewind Dale, czy Baldur's Gate.
[źródło: neverwinter]
Karol Kała