Tym razem Crytek robi 'beep'. Obstawiamy - Crysis Remastered czy Crysis 4? [aktualizacja]

W przeciwieństwie do CD Projektu - im akcje nie poszły w górę.

Tym razem Crytek robi 'beep'. Obstawiamy - Crysis Remastered czy Crysis 4? [aktualizacja]
Barnaba Siegel

14.04.2020 | aktual.: 29.04.2020 15:31

A to dlatego, że nie są na giełdzie (badum tss)

Crytek wrzucił na Twittera wpis, który w zasadzie potwierdza zapowiedź remastera. Nowa treść na dole.

O nowych działaniach w ramach marki Crysis mówi się już od dłuższego czasu. Generalnie legendarna gra Crytek nie schodzi z afiszy, bo przecież cały czas dzieją się albo jakieś mody, albo ktoś odpala grę na tak mocnym procesorze, że nie potrzebuje karty graficznej.

Albo sama firma pokazuje nowe demo silnika i na koniec teasuje, że może jednak myśli o remasterze Crysisa. No bo jak inaczej odczytać końcówkę nagrania, w której odtworzona została legendarna sceny z początku gry z 2007 roku?

A teraz mamy wymowny wpis na Twitterze. "RECEIVING DATA". "ODBIERAM DANE". Pierwszy tweet od ponad 3 lat. Nawiązanie do cdprojektowskiego *beep* ewidentne (a może to już nie nawiązanie, a nowy standard, jaki przypadkiem ustanowili Polacy?)

Patrząc po odpowiedziach pod spodem od innych oficjalnych kont, jak Xbox, Mixer, Corsair czy Nvidia, raczej jasne jest, że to ustawiona sytuacja i chodzi o zapowiedź gry, a nie sympatyczne odpowiedzi na losowy, nic nieznaczący wpis.

I teraz pytanie pozostaje - co dokładnie knuje Crytek? Przez chwilę pomyślałem, że może jednak nadchodzi Crysis 4. To byłby idealny moment na zapowiedź. Przecież za rogiem już czekają next-geny, a któż mógłby być lepszym benchmarkiem nowego sprzętu niż produkcja od Cryteku?

Crysis 3 wyszedł w 2013 roku, ładnych parę lat już minęło, a marka - w przeciwieństwie do wielu innych - wciąż żyje. Ale jak się robiło tak ładne gry, z tak miodnym systemem strzelania czy żonglowania mocami, jakie dawał nam kombinezon, to i plon jest obfity (notka do twórców gier: warto robić dobre gry).

Poza tym pierwszy Crysis był naprawdę mocną pozycją, jeśli chodzi o scenariusz i klimat. To ten rodzaj kina akcji, które może nie powali na koniec przewrotnym twistem czy brawurową kreacją, ale zostanie zapamiętane na lata i puszczane dzieciom, gdy podrosną. Z sequelami nie było już tak różowo, ale powiedzmy, że poziom 7/10 został utrzymany (na Metacritics Crysis 2 ma szaloną średnią 86 dla PC!)

Ale mimo wszystko obstawiam, że Crytek nie będzie się wysilało na nową grę. Dwa powody dałem wyżej. Sequele były gorzej odbierane od "jedynki", a ta z kolei jest nadal mocnym tytułem - i jej powrót jest zdecydowanie oczekiwany przez graczy.

I taki Crysis z 2007 roku, odpowiednio przerobiony, będzie również idealnym benchmarkiem dla PlayStation 5 i Xboxa Series X. Jak i kolejnej generacji kart Nvidia GeForce. A przecież wszyscy dobrze wiemy, a ostatnio dobitnie udowodnił to też Kuba Krawczyński, że uwielbiamy powroty staroci.

Zatem - Crysisie Remastered, czekamy. Przychodź, bądź znów tak piękny jak kiedyś i dodaj ciutkę nowego (ale nie za dużo). Aha, jedna prośba. Nie bądź tak wymagający jak w 2007 roku, gdy nikt z nas nie mógł odpalić go choćby na "Very high", jeśli nie wziął wcześniej kredytu.

[Aktualizacja]

Punktualnie o 18.00 Crytek puścił kolejnego, wymownego tweeta. "Hey Nomad, you're still with us?" - to pierwsza kwestia, jaka pada po rozpoczęciu kampanii Crysisa. Pierwszego Crysisa.

Zatem sprawa jest jasna: Crytek robi remaster lub reboot pierwszej części swojej legendarnej serii. Teraz czekamy tylko na datę, screeny i wideo.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościcrytekcrysis
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.