Tylko 4 proc. graczy zdobywa wszystkie osiągnięcia
Jak wynika z danych przedstawionych przez firmę analityczną EEDAR, jedynie 4 proc. graczy udaje się zdobyć wszystkie osiągnięcia w grach na Xboksa. To jeszcze nic, z badań wynika, że 73 proc. graczy nie zdobywa więcej niż nawet połowy dostępnych osiągnięć!
Dokładna statystyka wygląda następująco:
- 1 - 9 proc. osiągnięć - 21 proc. badanych
- 10 - 19 proc. osiągnięć - 18 proc. badanych
- 20 - 29 proc. osiągnięć - 13 proc. badanych
- 30 - 39 proc. osiągnięć - 11 proc. badanych
- 40 - 49 proc. osiągnięć - 10 proc. badanych
- 50 - 59 proc. osiągnięć - 8 proc. badanych
- 60 - 69 proc. osiągnięć - 6 proc. badanych
- 70 - 79 proc. osiągnięć - 4 proc. badanych
- 80 - 89 proc. osiągnięć - 3 proc. badanych
- 90 - 99 proc. osiągnięć - 2 proc. badanych
- 100 proc. osiągnięć - 4 proc. badanych
Biorąc pod uwagę, że w większości gier znaczna część osiągnięć związana jest z postępami w fabule czy rozgrywce, to otrzymujemy obraz, ile osób w ogóle "kończy" dzisiejsze gry. Dane te znajdują swoje potwierdzenie choćby w zeszłorocznej wypowiedzi Patrice Désiletsa z Ubisoftu, według którego jedynie 35 proc. osób skończyło pierwszą część Assassin's Creed.
Te 4 proc. osób, które znajdują dość czasu i chęci, aby zdobyć 1000 GS dobrze pokazują, jak masowo rozrywką stały się obecnie gry i jak niewielkim wycinkiem widowni są "hardkorowi" gracze. Inni nie czują potrzeby marnowania życia w pogoni za wirtualnymi osiągnięciami. Czy też trofeami, bo myślę, że dane z dużym powodzeniem można by przystawić także do PlayStation 3.
[via Joystiq]