Tworzysz mapy do Far Cry 2? Pomóż napisać poradnik
Nie do końca wiem, co sądzić o całej akcji zorganizowanej przez Ubisoft. Z jednej strony firma chce dać graczom tworzącym poziomy do Far Cry 2 możliwość uczestniczenia w konkretnym projekcie, z drugiej strony - przecież to tylko poradnik do gry (który w informacji prasowej zręcznie nazywany jest książką dla projektantów gier). Nie uważam, aby całą akcję można było traktować jako "kolejny krok milowy w tworzeniu zawartości gier przez graczy", ale na pewno umożliwi ona kilku osobom zaistnieć, przynajmniej na 5 minut. Pełna treść informacji prasowej w rozwinięciu wpisu.
29.01.2009 | aktual.: 08.01.2016 13:49
Pomóż tworzyć "Far Cry 2 Map Editing Guide"
Książka napisana przez graczy dla graczy Ubisoft poinformował o nawiązaniu współpracy z Charles River Media, wiodącym wydawcą książek poświęconych tworzeniu gier wideo. Firmy pracują wspólnie nad stworzeniem pierwszej książki o projektowaniu gier, napisanej przez graczy dla graczy.
Książka "Designing Wargames: "The Official Far Cry 2 Map Editing Guide" ma być wydana wiosną tego roku. Przewodnik zostanie napisany i zredagowany przez Davida Hutchisona, autora "Playing to Learn: Video Games in the Classroom". Książka połączy informacje o technice kreowania gier z poradami graczy z całego świata, którzy tworzą mapy dla Far Cry 2.
To kolejny krok milowy w tworzeniu zawartości gier przez graczy - powiedział David Hutchison, profesor nadzwyczajny Uniwersytetu Brock. Far Cry 2 umożliwia tworzenie - w łatwy sposób - odjazdowych multiplayerowych map zarówno na konsolę, jak i PC, którymi użytkownicy mogą się dzielić z innymi graczami. Chcemy się odwdzięczyć społeczności skupiającej graczy-twórców map dla Far Cry 2 poprzez zaproszenie ich do współtworzenia jedynej w swoim rodzaju książki dla projektantów gier - podkreślił Hutchison.
Jak zaznacza Jessy-Gosselin Gant z zespołu tworzącego Far Cry 2: Kompozycja poszczególnych poziomów decyduje o tym, w jaki sposób użytkownik przeżywa swój udział w grze. Kluczowym w produkcji jest zrozumienie wagi rozmaitych komponentów gry, takich jak: grafika, animacja, sztuczna inteligencja, grywalność, które pomagają graczowi wczuć się, wejść w realistyczne, atrakcyjne środowisko gry.
Twórcy map Far Cry 2 zainteresowani udziałem w projekcie, powinni zajrzeć na stronę www.farcrybook.com, na której można dodawać recenzje map, zamieszczać analizy taktyczne, wskazówki dotyczące edycji map oraz własne artykuły.