Twórcy Shadowrun Returns zapowiadają nową grę: Necropolis
W założeniach przypomina trochę film "Cube"... Tylko tu będziemy sporo ginąć.
Necropolis to kolejna gra wykorzystująca elementy od niedawna bardzo docenianego gatunku roguelike. Tu zapożyczono sobie permanentną śmierć, po której trzeba zaczynać od nowa oraz losowe generowanie poziomów.
Tę ostatnią cechę wyjaśniono fabularnie - bohater będzie uwięziony w magicznej śmiertelnej pułapce, labiryncie Abraxis, który zmienia się i przebudowuje dookoła niego. Każda śmierć to nowy labirynt. Jednak z czasem bohater nauczy się kontrolować otoczenie i sam będzie mógł je modyfikować, by pomóc sobie w wyprawie.
Co odróżnia Necropolis od typowych rogalików? Ma być grą akcji z perspektywą osoby trzeciej. Twórcy tworzą system walki oparty o wyczucie czasu, tempo i obserwowanie zachowań wroga. Łatwo nie będzie, gracz musi uczyć się schematów ataku i w odpowiednich momentach odpowiadać, stosując lekkie lub ciężkie ciosy.
Walkę można sobie nieco ułatwić zdobywając wiedzę o potworach - twórcy obiecują, że loch będzie małym ekosystemem. Monstra będą polować na siebie wzajemnie, dlatego przyda się rozeznanie, kto jest komu wrogiem i kto kogo chce zjeść.
Premiera zaplanowana jest na 2016 rok, na razie na komputery z systemami Windows, OS X i Linux.
[necropolisgame.com via RPS]
Paweł Kamiński