Twórcy Postala wiedzą, jak zapewniać swoim grom długowieczność
Teraz na przykład udostępnili kod pierwszej części z 1997, jednocześnie prosząc potencjalnych chętnych o stworzenie portu na Dreamcasta.
Zapewniają przy tym, że nie żartują. Naprawdę nie obraziliby się na port na Dreamcasta. Udostępnili zatem kod Postala na stronie Bitbucket. Wszyscy chętni i uzdolnieni informatycznie mogą teraz rozebrać grę na części pierwsze i zmodyfikować ją w dowolny sposób. Czy uda się uczynić Postala jeszcze brutalniejszym? Może pojawi się wersja dla dzieci? A może nic się nie pojawi, a prezent Running With Scissors będzie tylko gromadził kurz?
Tak czy inaczej nie można odmówić studiu pamięci do swoich dzieł. Pierwszy Postal wyszedł niemal 20 lat temu. W tym roku doczekał się odświeżenia w postaci Postal Redux, teraz szkielet oryginału wpada w ręce wszystkich zainteresowanych. Twórcy nie mogą doczekać się, co społeczność z tym zrobi. No i liczą, rzecz jasna, na tego Dreamcasta.
Dobra pamięć Running With Scissors objawiała się jeszcze ciekawiej w kwestii Postala 2. Gra wyszła w 2003, a w 2015 doczekała się pełnoprawnego, oldskulowego dodatku w postaci Paradise Lost. Wisienką na torcie była jednak akcja z bieżącego roku. Otóż od dnia premiery tytułu w galerii handlowej umieszczonej w grze można była znaleźć żart z tabliczką blokującą jedno ze skrzydeł: ZAMKNIĘTE Z POWODU REMONTU. PONOWNE OTWARCIE W CZERWCU 2016.
Pamiętacie, jak to się skończyło? Tak, w czerwcu 2016, trzynaście lat (!) później, gra doczekała się aktualizacji, w której rzeczywiście najdłużej remontowane skrzydło w historii gier wideo zostało oddane do użytku graczy.
POSTAL 2 - June 2016 Mall Grand Reopening!
Biorąc pod uwagę, że Running With Scissors przez cały czas swojego istnienia wydawało tylko Postale, nie ma co się dziwić, że dbają o swoją markę. Ale i tak warto przyklasnąć sposobowi, w jaki to robią. No, pomijając "trójkę".
Patryk Fijałkowski