Twórcy Doom Eternal crunchowali, ale niektórzy nie widzą w tym nic złego

Kiedy praca jest twoim życiem nadgodziny nie przeszkadzają?

Twórcy Doom Eternal crunchowali, ale niektórzy nie widzą w tym nic złego
Adam Bednarek

Crunch to kontrowersyjny temat w branży gier. Wszyscy wiedzą, że czasami nie da się go uniknąć, ale historia zna już wiele przypadków, kiedy zdecydowanie przekroczono granice - jak choćby w Naughty Dog. Hugo Martin z id software w podcaście Joe Rogan Experience przyznał, że crunch nie zawsze musi być złym doświadczeniem.

Według twórcy pracującego nad Doom Eternal crunch to "styl życia". Przyznaję, lekko mnie to stwierdzenie wzburzyło. Jednak jak tłumaczy Martin, kiedy praca to twoje hobby łatwiej znieść fakt, że czasami trzeba posiedzieć w biurze dłużej.

Dodaje również, że nikt nie zmuszał go do nadgodzin i że mimo pracy znajdował czas dla najbliższych. Poza tym dla Martina pracą jest również granie czy czytanie, więc z takimi obowiązkami uporać się mimo wszystko łatwiej.

Wcześniej w podobnym tonie wypowiedział się John Carmack, a więc jeden z założycieli id software, który wprawdzie w studiu już nie pracuje. Jego zdaniem kiedy praca staje się twoim życiem - w tym pozytywnym znaczeniu - łatwiej można osiągnąć wartościowe rzeczy. W przypadku tej branży ograniczenia godzin spędzanych w pracy po prostu się nie sprawdzą - czasami sami pracownicy chcą zająć się grą dłużej.

I tak było ponoć w przypadku Doom Eternal. Już na początku roku id software przyznało, że przez ostatni rok zespół intensywnie crunchował. Część pracowników podobno sama wolała zostać po godzinach, by dokończyć swoją pracę.

Oczywiście rodzi się pytanie, na ile był to efekt pasji, a na ile świadomość, że nie ma się innego wyboru. Trudno wyłamać się, kiedy sami szefowie spędzają w biurze więcej godzin nie trzeba, dodając przy tym, że to ich pasja. Pozostaje mieć nadzieję, że w przypadku id software zachowano zdrowy rozsądek i nie zmuszano nikogo do pracy ponad siły.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościid softwarecrunch
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.