Twórcy BioShock: Infinite - gracze zbyt dużo uwagi poświęcają piersiom Elizabeth
Są ważniejsze rzeczy związane z tą postacią, serio.
05.01.2012 | aktual.: 06.01.2016 11:39
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Pstryk, pstryk! Przestaliście już się gapić na dekolt Elizabeth? Mam Waszą pełną uwagę? No, to przejdźmy do rzeczy! Ken Levine z Irrational Games wypowiedział się w rozmowie z OXM na ciekawy temat - wygląd Elizabeth:
Jeśli chodzi o jej ciało, to sądzę, że pewni ludzie w sieci spędzili znacznie więcej czasu na rozmyślaniu nt. jej klatki piersiowej niż ja. Ten element jest czymś, o czym ja rzadko myślę. Mówiąc o internautach miał na myśli ten post lub ten. Ogółem w sieci nieraz pojawiają się głosy, że Elizabeth jest zbyt ładna, a przez to mało wiarygodna. Pierwszy BioShock przedstawiał ludzi przeciętnej urody i dzięki temu zyskał na realności. Umieszczając w Infinite obok gracza postać o figurze modelki twórcy to wszystko zaprzepaszczają. Tak twierdzą gracze.
Ken Levine zaś twierdzi, że koncepcja postaci Elizabeth cały czas ewoluuje. Wątpliwe jednak, żeby w finalnej grze dano nam za kompana brzydulę. Dlaczego?
Jeśli chodzi o to, "czy ona naprawdę musi być atrakcyjna?" (...) Ogółem ludzie w mediach są piękniejsi niż zwykłe osoby. Ludzie lubią patrzyć na atrakcyjnych ludzi. Ja i moja żona zawsze żartujemy nt. telewizji, "łał, policjanci w tym mieście wyglądają szczególnie dobrze! Ciekawe dlaczego..." Dzieje się tak w wielu mediach i choć powinno nas np. dziwić, że serialowy szpital pełen jest pięknych osób, to nie zwracamy na to już uwagi. To naturalne dla mediów i tym samym naturalne dla gier.
Twórcy tworząc Elizabeth znacznie bardziej niż na jej fizycznej budowie skupiają się na tym, żeby pokazać, przez co ta wirtualna osoba przechodzi w świecie gry. Dlatego dużą rolę przywiązano do jej oczu:
Dla mnie najważniejszą rzeczą związaną z Elizabeth są, jeśli mam być szczery, jej oczy. (..) Spędziłem znacznie więcej czasu na myśleniu o jej oczach zamiast klatce piersiowej, ponieważ oczy mogą przekazać wiele ekspresji. No i są dodatkowym elementem identyfikującym Elizabeth. Wygląd i prosty, ale charakterystyczny ubiór same w sobie przede wszystkim służą temu, żeby gracz łatwo identyfikował tę postać w trakcie swoich przygód.
A tak w ogóle, to ta gra mogłaby już wyjść...